maandag 22 augustus 2016

Plog 570 - Onbetaalbare leermomenten

Wat deed ik op 22 augustus 2016?

Goedemorgen! Het is nog een fractie vroeger dan gistermorgen maar ik heb lekker geslapen dus het kan prima.

Ook vanmorgen is het ontbijt weer om te smullen. Zachtgekookte eitjes zou ik thuis ook kunnen introduceren, in het weekend. Maar het is maar goed dat we bij ons geen suikerbrood hebben, ik zou er een nieuwe craving bij krijgen.

Als we willen dat onze spullen meegaan met het transport van de fietsenboer moeten we ze uiterlijk om kwart voor elf klaarzetten in een kar. Dat is gelukt. Helaas ben ik totaal vergeten foto's te maken van het hotel dus deze plukte ik van internet. Het weer voldoet allerminst aan het plaatje. Het is koud en nat. We hebben een beetje de pee in. Voor de laatste keer sjezen we de berg af, richting centrum.

Na een drankje in een strandtent is het toch een beetje opgeklaard en maken we nog een rondje door het dorp. In dit winkeltje koop ik pondkoek. Dat is een typische Terschellingse lekkernij.

Naast BN'ers wemelt het op Terschelling ook van de felgekleurde hoodies van het eiland. Zowat alle kinderen die hier op vakantie komen gaan naar huis met een Terschellingtrui om het lijf.

Ik sla mijn slag echter bij Fraai. Een heel leuk winkeltje met mooie kleding en woonaccessoires. Afgelopen vrijdag zag ik er al een sjaal hangen waar ik bovengemiddeld enthousiast over was. Na er twee nachtjes over geslapen te hebben vind ik hem nog steeds fantastisch en besluit ik dat het dan geen impulsaankoop is. Heel goed Irène.

Het is inmiddels weer aan het regenen en dus hebben we onze toevlucht gezocht tot Hotel Nap. Hun tosti's zijn goed. Niet bovengemiddeld lekker maar ook zeker niet slap en klef. Gewoon een solide tosti met een prima prijs-kwaliteitverhouding.

Sjrd leest een boek, ik werk wat aan mijn plog. De wifi op onze hotelkamer was te traag voor het laden van foto's dus helaas loop ik weer een paar dagen achter.

Met de boot van kwart over vier verlaten we de Wadden. We zijn enthousiast over Terschelling, veel meer dan over Texel. Al blijft het weer een wankele factor. Toch denk ik dat we er nog wel eens terugkomen. En dan schepen we toch onze eigen auto mee over. Dat had uiteindelijk evenveel gekost als hem in Harlingen parkeren en op Terschelling fietsen huren. En had het gemopper gescheeld. Maar leermomenten zijn natuurlijk onbetaalbaar.

Hmpf. In Harlingen schijnt de zon weer. Wat een verwarrend klimaat hebben we toch. Ik pas op de koffers en werk nog wat aan mijn teint terwijl Sjrd de auto haalt.

Onderweg stoppen we voor pizza's bij De Lucht. Het had veel erger gekund.

En dan nog een klein uurtje naar huis. Ook dit avontuur zit er weer op.

Er kan niks op tegen thuis. En thuis is waar je samen op de bank ligt en een heel weekend bij knuffelt.

Hej hej.

Geen opmerkingen: