donderdag 25 augustus 2016

Plog 573 - Geen poot buiten de deur

Wat deed ik op 25 augustus 2016?

Goedemorgen! Ik ben zo vroeg op dat het zelfs nog te vroeg is voor ontbijt, in verband met mijn medicijnen. Daarom haak ik eerst maar een lapje, onder het genot van wat dagelijks YouTube-voer.

Yes, we kunnen!

Het mag dan wel donderdag zijn, voor het leveren van topprestaties is het echt te heet. Ook om buiten te zitten trouwens. Ik houd me lekker binnen op vandaag.

Sara is het roerend met me eens. Zelfs zij, zonaanbidster pur sang, zet geen poot buiten de deur.

Joepie, eindelijk is ook hier de nieuwe Ikeagids bezorgd. Mijn hoofd zit vol kleine plannetjes waar dit boekje handig bij van pas kan komen.

Maar eerst zet ik me aan mijn column. Toch nog best op tijd voor de deadline ontspon de kapstok waaraan ik mijn verhaal op kan hangen zich in mijn hoofd.

Hij staat dan ook in een mum van tijd op papier. Lekker.

De liefste draait deze dagen ook een zelfverzonnen tropenrooster. Hij komt eerder naar huis en werkt aan de keukentafel nog wat door. Met een tussenstop voor de ontknoping van de Vuelta. Goed ritme.

Met het samenstellen van het weekmenu heb ik niet echt rekening gehouden met de hittegolf. Zodoende sta ik vanavond achter de dampende pannen voor een pastaschotel.

Die ook nog in de oven moet! Planning is alles.

Ter compensatie gaan we een nostalgisch ijsje eten in Illikhoven.

De zon noemt het al bijna een dag.

Domweg gelukkig.

Hej hej.


Geen opmerkingen: