woensdag 31 augustus 2016

Plog 579 - Mijn eerste oester ooit

Wat deed ik op 31 augustus 2016?

Goedemorgen! Ik hagelslag de week eens even vakkundig doormidden.

Omdat we bijna elke avond The Bridge kijken (al dan niet met een kleine pauze voor een tukje hier of daar) mis ik een hoop van het nieuwe televisieseizoen. Gelukkig staat mijn werk het toe dat ik overdag tijd heb om de hoogtepunten terug te kijken. Boer Zoekt Vrouw is beslist in een hoogtepunt.

Bij Xenos kocht ik gisteren een houten bak waarvan ik hoopte dat onze elpees er precies in zouden passen. Juist. De zoektocht gaat verder.

Ik ben nog steeds niet gedoucht en mijn haren zijn vet. Jakkes. Maar het putje van de douchedrain zit nokkie vol drab, hoogstwaarschijnlijk voor het grootste deel met mijn haar. Toch is het een klusje waar voor mij een uitvoerverbod op rust. Want stilstaand drabwater boordevol bacteriën. Dat is vragen om longproblemen als ik me daarmee zou bemoeien.

Moeders to the rescue! Het ruikt hier naar zwembad en het water loopt weer weg. Komt het toch nog goed met mijn plakkerige hoofd.

Zie je wel?

Ha Snaartje. Jij ligt er florissanter beter bij dan het uitgedroogde bosschage flora achter je.

Mijn liefste mens is alweer op tijd terug van kantoor en combineert hier andermaal een stukje thuiswerkvlijt met het aangename. Niks mis mee.

Ik eet vanavond buiten de deur en dit knappe heerschap vergezelt me. Dat wordt vast gezellig!

We proosten op misschien wel de laatste echt lekkere zomeravond van dit jaar. Nu proberen niet weemoedig te worden.

Oh. Mijn. God. Dit is de allerlekkerste seafood uitstalling die ik ooit voor mijn neus heb gekregen. Ik waag me zelfs aan mijn eerste oester. Als het er dan ooit van moet komen is dit toch wel het juiste moment. Wat een verwennerij op een ordinaire woensdagavond!

Van penvriendin (van 1992 tot 1994) tot buurtvrouw (sinds 2009). Het blijft een grappig verhaal.

De kleinste tafelgenoot doet het super, na kinderbedtijd. Hij maust gezellig mee. Lang leve de vakantie.

Hej hej.

Geen opmerkingen: