donderdag 8 september 2016

Plog 586 - Op avontuur met zwarte zwanen

Wat deed ik op 08 september 2016?

Goedemorgen. Melk, ook vandaag weer de witte motor.

Er gaat zo meteen best iets spannends gebeuren. Mijn moedervat met vloeibare zuurstof is leeg en wordt pas over een week bijgevuld. Ik grijp deze kans aan om eens te kijken wat er met mijn saturatie gebeurt als ik mezelf inspan zonder extra zuurstof.

Blijf jij anders nog maar even liggen Sara. Dan ga ik wel alleen sporten.

Zoals je aan mijn gezicht wel kunt zien is er iets moois aan de hand. Mijn saturatie is de hele tijd keurig boven de 90 gebleven! Het kan niet anders dan dat dit ook een effect van Orkambi is. Meesterlijk. Ik voel me niet extra moe of kortademig nu en tijdens het wandelen kon ik gewoon praten. WOEHOE!

Een stevige lunch gaat er wel in nu. Hoewel ik betwijfel of dit wel genoeg eiwitten levert.

Kom je op zolder, hebben de kabouters zich weer eens niet aan de afspraak gehouden. Kleine rood gemutste rotzakjes.

Er zat niks anders op dan er zelf maar weer korte metten mee te maken. En er  kwam zelfs een heet strijkijzer aan te pas. Op het heetst van de dag.

Zo te zien is het Sara ook allemaal prima gelukt in de tuin.

Sjrd is op tijd thuis, al onze taken zitten erop en de zon schijnt nog steeds als een malle. Dan rest ons nog maar een ding.

Een nieuw nautisch avontuur met zwarte zwanen!

Gaat 'ie goed kapitein?

Na een lekker tochtje over de plas hebben we weer aangemeerd bij ons nieuwe favoriete plekje.

Het is echt zo heerlijk hier.

Misschien is dit wel een goed moment om eindelijk eens de vlaggenstok op de reling te monteren. Of niet. Want iets met losse onderdelen die in het water kunnen vallen en ander gedoe. Het blijkt toch meer een klusje voor als de boot gestald is.

Pootje baden. Een unicum.

Op de steiger liggen ook, in feite. Je moet zo'n nieuwe jachthaven echt goed testen.

We zijn nog steeds onverdeeld positief. Maar nu moeten we weer naar huis. Vet jammer.

Aan de kook. Vanavond wordt het weer eens een receptje van Albert Heijn. Namelijk deze ontzettende makkelijke ovenrisotto met spek en prei.

Werkelijk goddelijk. De smaken passen perfect bij elkaar en zijn precies in balans. En doordat de oven ervoor zorgt dat de risotto zacht wordt heb je er echt weinig omkijken naar. Persoonlijk houd ik daar wel van. Kan ik in de tussentijd namelijk mooi sprayen. Maar CF met spraytijd of niet: ga dit recept proberen, echt!

Uitputtend. Zo zou Sara haar dag willen omschrijven.

Hej hej.

2 opmerkingen:

Mara zei

Jeetje...zelfs sporten zonder zuurstof...! Wat te gek zeg.
Hoog tijd dat orkambi voor ons allemaal beschikbaar komt!

Liefs.

Vnn zei

Joehoe! Super blij voor je! Binnenkort een marathon lopen...samen?