zondag 11 september 2016

Plog 589 - Een beetje een blije eikel

Wat deed ik op 11 september 2016?

Goedemorgen. Het is weer 11 september. Waar was jij vijftien jaar geleden toen je het hoorde? Ik woonde nog maar pas in mijn nieuwe appartementje en was thuis wat aan het keutelen. Ook al is de wereld sindsdien niet meer hetzelfde, in feite is er weinig veranderd in vijftien jaar tijd.

Maar goed. De droogte is weer ingetreden. Tijd voor een stukje irrigatie naar de hortensia's toe.

Sara ligt middenin haar zenmeditatie. Ik stoor haar maar niet.

Ik oog een beetje als een blije eikel en zo voel ik me ook. Alles is fijn en leuk en gaat maar voor de wind. Bijna eng.

En dan nu in de benen! Wandelen willen ze, en nog meer zonnestralen vangen.

De waterstand van zaken: toch nog wat bootjes op de plas, geen enkele surfer. Aangenaam bootjesweer, ook al is het drukkend warm. Of matsj, zoals dat hier heet.

Het wordt onderhand tijd voor weer een ronde schapen gegraas. Sara neemt alvast een voorschot. Ik noem het een dappere poging.

Alsof Assepoester haar muiltje is verloren. Of dat iemand eindelijk zijn (of haar) masker heeft afgedaan. De verleiding was groot het mee naar huis te nemen maar dat heb ik toch maar niet gedaan. Hopelijk vindt de rechtmatige eigenaar het snel terug.


Wie haalt er even wat te drinken voor ons?

We co-produceerden een goede pan bami voor vanavond. Met nog een flinke portie voor in de vriezer. Daar houd ik van.

Van Zondag met Lubach houd ik ook heel erg. Zo steengoed gemaakt.

En Sara houdt het meest van op haar rug tegen me aanliggen. En dat ik haar dan kriebel. Maar ja, wie houdt daar niet van?

Hej hej.

Geen opmerkingen: