woensdag 21 september 2016

Plog 597 - Veertien jaar te laat

Wat deed ik op 21 september?

Goedemorgen. Daar ben je dan eindelijk, herfst. Hoewel, meteorologisch was je er al op 1 september. En sommigen beweren dat je astronomische verschijning pas op 22 september begint. Mij is echter geleerd dat de seizoenswissel steevast op een 21ste valt. Dus dus daar wil ik het ook gewoon bij laten.

Lente, zomer, herfst en winter. Orkambi slikken we elke dag. Net als Venz. Sommige dingen zijn seizoensoverschrijdend.

Laten we hopen dat het nog heel lang zo rond de twintig graden blijft. En droog. Vooral overdag. Dan mag er 's nachts best af en toe een buitje vallen.

In een poging mijn haar wat te pamperen ging ik volledig los bij het Kruidvat. Ik verwacht hier erg veel van, Andrélon...

Nou, mijn pruik ruikt in elk geval heerlijk. En volgens mij lagen er echt minder losse haren in de wasbak na het kammen.

Sophie in de kreukels heb ik bewaard voor de lunch. Al vraag ik me af of dat zo'n verstandige keus blijkt. Met beelden van een penisverdikking in het vooruitzicht.

Ik heb het overleefd maar moet nu wel heel erg op pad. Wat een ellende doen sommige mensen zichzelf toch aan. Ongelooflijk.

Even een potje dagcrème kopen. En bijkletsen met de meisjes.

Ik kan er verder niet te veel over zeggen maar ik zit hier in mijn eentje enorm iets te vieren. Ijs is meer dan op zijn plek. En in mijn roze, opvouwbare boodschappentasje zit een nieuwe zwarte garderobe.

Op weg naar huis maak ik een tussenstop bij de visboer. Die op zijn kar heeft staan dat hij uit Volendam komt maar wel heel erg Roermonds dialect praat. Zo gek.

Voorheen was ik na een middagje in de stad wel klaar met wandelen. Nu niet. Sara wil er ook graag uit. Kom op dan, snuffelneus!

Zouden de frietjes van zoete aardappel wat krokanter worden als ik ze in de braadslee leg? (Het antwoord blijkt nee. Ze komen er zowaar nog slapper uit. Verdorie. Wie heeft tips voor knapperige bataatpatat?)

De vis wordt in elk geval wel lekker knapperig.

Om negen uur kijk ik eens op mijn telefoon en verhip zeg. Zeven gemiste oproepen! Jammer Brad, je belt net veertien jaar te laat. Groetjes.

Ik kijk naar Lieve S-S-Sanne, waarin Sanne Hans persoonlijke odes maakt voor gewone mensen met een bijzonder verhaal. Dat is Sanne op het lijf geschreven. De liedjes zijn mooi en Sanne vertolkt ze gemeend, zonder zoetsappig te worden. Precies zoals ze is, authentiek. Goed gedaan Sanne!

Sara hier vindt dat haar vachtje echt veel beter ligt op nog een ander kleedje. We zien het hoofdschuddend aan. De wetenschap dat ze vroeger een straathondje was en op een gegeven moment zelfs vastgehouden werd aan een ijzeren ketting maakt onze zielen teer en vergevingsgezind.

Hej hej.

4 opmerkingen:

JW zei

Astrologisch of bedoel je toch astronomisch? ;-)

Vnn zei

Nou, je kan wel merken dat wij op 3 dezelfde scholen hebben gezeten de eerste 18 jaar van ons leven: voor mij begint ook elk nieuw seizoen de 21ste. Wat welke weerman of astroloog ook zegt. Maak me niet gek.

Ik heb dat programma van Sophie niet kunnen kijken zonder de handen voor mijn ogen te houden. Wat een verschrikking.En stiekem was ik aan het gniffelen dat het fout was gegaan bij die idioot die niet van zijn knuppel af kon blijven. Is dat heel fout?

Gefeliciteerd met hetgeen waarvoor je de zwarte outfit hebt gekocht. Wat is het leven toch mooi geworden voor je!

En naar Sanne kan ik EN niet luisteren EN niet kijken. Ik weet niet wat het is. Ik wil niet dat het het stotteren is, maar misschien is het dat wel. Maar haar muziek vind ik ook verschrikkelijk. Ach ja.




Irène zei

@JW: Woeps, je hebt gelijk! En het zat ook goed in mijn hoofd (maar dat klinkt nu ook zo cheap) maar mijn vingers hebben er toch iets mystiekers van gemaakt. Erg!


@Vnn: Haha, ja wat een oetlul hè, die gast met zijn fillers. Dat het mis zou gaan kon je op voorhand uittellen. Met z'n vijf keer seks per dag en dan twee weken droog moeten staan.

Vnn zei

@JW Ik dacht dat ze echt astrologisch bedoelde..vandaar dat ik het ook overnam. Dacht dat het irenonisch bedoeld was (als ik nu maar wist waar dat streepje van Irene zat..). Oh wat ben ik grappig met mijn woordspeling :)

@Irene Precies wat ik tegen Rndrt zei voordat we hoorden dat het mis was gegaan met meneer de seksverslaafde. En dan dat interview met die eigenaar van de kliniek en die arts daarna (de 2 botoxhoofden noemde ik ze): echt hilarisch.