dinsdag 27 september 2016

Plog 602 - Een best wel helsie bananenbrood

Wat deed ik op 27 september 2016?

Goedemorgen. Om te vieren dat het dinsdag is ligt er een extra lapje vlees op mijn bord. Af en toe moet je jezelf iets gunnen.

De morgen is voorbij gevlogen. Er werd gepoetst en opgeruimd en dingen. Echt zo'n ochtend die volledig in het teken stond van het huishouden. Het is iets onoverkomelijks. En het geeft veel voldoening. Zullen we dan maar zeggen.

Het middagprogramma staat in het teken van ontspanning en vertier. Dat is het betere werk! Snel op pad.

Als daar mijn lunchdate niet komt aangesneld! Nu nog verzinnen waar we gaan zitten. We hebben het maar zwaar.

We kiezen een plekje in de zon op het terras van ver'Koch. Waarom je het zo ingewikkeld schrijft weet ik ook niet maar hun clubsandwich vis smaakt meer dan lekker. En is dat niet het belangrijkste, waarde taalpuristen?

Drie keer met mijn ogen knipperen en ik sta in Venlo. Ongelooflijk. Nglq kon helaas niet mee. Zij had een date met haar zoon. Ook leuk!

Zo'n garderobe is in feite een constant in beweging zijnd geheel van stoffen. Dan verdwijnt er eens wat, zo komt er weer iets bij. Toevallig vul ik vandaag weer eens aan.

De herfst heeft er nog maar weinig zin in volgens mij. Op zo'n manier word je vanzelf het terras op gedreven. Voor de tweede keer vandaag. Het is niet anders.

Nou hai-je Venlo. Ik kom vast nog wel eens terug.

Meestal is een spraysessie een vervelende onderbreking van je dag. Soms is het een aangenaam moment van rust. Ik geloof dat we het deze keer in een soort van welkome zen ondergaan, Sara en ik.

Koken. Met een wijntje. Helegaar niet verkeerd. Ook omdat koken in dit geval niet meer behelst dan een pan kokend water met daaraan toegevoegd een haffel pasta in de gaten houden.

Op het menu staat mijn eigen pastasalade met tonijn. Sjrd is later thuis dus dan is dit wel gemakkelijk om in etappes te eten.

Tijdens het schoonmaken van de diepvries kwam ik nog wat zakjes ingevroren banaan tegen. Uit de tijd dat ik nog smoothies meende te moeten nuttigen, maar na een zo'n rakker al volledig verstopt raakte wegens een overschot aan banaan. Ik besluit er een bananenbrood van te knutselen. Zonder suiker en boter toe te voegen dus best wel helsie.

Hej hej.

2 opmerkingen:

Inge zei

't Moet niet gekker worden: ik was deze week twee keer in Remunj :-)

Vnn zei

Ik ben nog nooit in een Primark geweest. Zeg eens: mis ik nu echt iets?