zondag 16 oktober 2016

Online collecteren voor de NCFS

We hebben de donorweek nog maar amper afgesloten of er staat alweer iets anders moois en belangrijks op de rol. Vanaf morgen begint namelijk de twee weken durende online collecte van de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting.

Ik weet niet hoe dat bij jou gaat, maar hier staan bijna wekelijks mensen aan de deur die komen collecteren voor een goed doel. Vaak is dat een landelijk opgezette actie. En natuurlijk zorg ik dat ik altijd iets van kleingeld in huis heb om in de collectebus te stoppen. Kleine moeite, groot plezier. En eerlijk is eerlijk, heel misschien hoop ik hiermee ook wel een beetje de kans op onheil af te kopen. Niks zo verknipt als het menselijk brein.

Misschien is het je ook opgevallen dat de NCFS nooit bij deze landelijke collectes zit. Dat komt doordat het in collecteland zo druk is dat er voor de NCFS domweg geen plaats meer is. Ergens is dat natuurlijk zo krom als een hoepel. Gelukkig zijn ze bij de NCFS niet voor een gat te vangen en hebben ze iets anders verzonnen. Iets nog veel leukers als je het mij vraagt!

Vanaf morgen kun je twee weken lang online collecteren voor én donoren aan de NCFS. Vanuit je luie stoel, vanaf je werklaptop of voor mijn part als je met je smartphone op de wc zit.
Iedereen kan op https://ncfs.digicollect.nl zelf een collectebus aanmaken en daarmee langs de virtuele voordeur van vrienden, bekenden en familie gaan.
Als je daar geen zin in hebt maar wel een bijdrage over hebt voor de NCFS kun je hier een collectebus uitkiezen om je donatie in te doen. Er staan inmiddels al meer dan 80 collectebussen online dus de keuze is reuze. Dat is toch tof?!

Uiteraard heb ook ik een digitale collectebus aangemaakt. En een bijdrage daarin zou ik enorm waarderen. Het druist best een beetje tegen mijn gevoel in om te gaan zitten leuren om geld, maar hier kom ik natuurlijk niet onderuit. Dus met blosjes van opwinding en licht ongemak op de wangen vraag ik je: mag ik op je bijdrage rekenen?

Alvast bedankt en een zoute kus.
(Ik vind dit heel erg spannend!)

4 opmerkingen:

Vnn zei

Hou op met je ongemak, natuurlijk doe je dit.
En de mensen die dit lezen gaan gewoon een bijdrage leveren.
Zo, zie je, ik voel me ook niet ongemakkelijk ;).

Neeltje zei

Dit kan ik onmogelijk weigeren! 😊

Anoniem zei

Hi Irene, een donatie als dank voor het leuke leesvoer elke dag :)

Groetjes, Isabel

Irène zei

@Vnn: Geef je je zoon een dikke kus van me?

@Neeltje: Lief!

@Isabel: Wow, wat bijzonder! Heel erg bedankt voor je donatie!