dinsdag 4 oktober 2016

Plog 607 - Nog nooit een visstick in zee zien zwemmen

Wat deed ik op 04 oktober 2016?

Goedemorgen! Hartelijk dierendag. Ook op mijn bord. De keuze is eenvoudig deze morgen. Ham of ham.

En dan nu als een haas het bed verschonen. We rilden zowat uit bed vannacht. Het herfstdekbed roept.

Ik zet meteen een was aan op zolder. Ontzettend efficiënt bezig.

Zo ziet mijn buik er tegenwoordig uit. Stickers en gaasjes met als piek die mic key button. Mijn huid is schraal van alle plakzooi. Ik hoop zo ontzettend dat dit de laatste volle dag is dat ik hiermee in de weer ben.

Met een trui erover zie je er niks meer van. Dat klopt. Maar de wetenschap dat het er zit terwijl het niet meer wordt gebruikt maakt dat je ernaar verlangt dat het weggaat.

Maar goed, ik moet nodig pinnen.

De smeerleverworst heeft ook in dit huishouden zijn herintrede gedaan. Ik hoop niet dat ik ooit weer trek krijg in Brinta. Zelfs aan nostalgie zitten grenzen.

Mijn poging om Sara vandaag extra in het zonnetje te zetten krijgt weinig bijval. Ze vindt die krakende slingers vooral eng. De blik in haar ogen zegt me dat ik wat haar betreft subiet stop met deze flauwekul. Als ik dan zo nodig dierendag wil vieren is ze meer gebaat bij stokjes en koekjes.

Als we daar de mobiele brigade niet hebben! Mijn vader heeft eindelijk een nieuwe iPhone. Hij gebruikte al die tijd nog mijn oude 3GS. Het ding kan eindelijk het museum in, al vind ik dit model stiekem nog steeds het fijnst qua gebruik. Hij is compact, ligt lekker in de hand en voelt zo zacht.

Maar stilstand is achteruitgang en verandering hou je niet tegen. Ook bij de supermarkt is het verkoopconcept weer doorontwikkeld. Met een super hip sociale media duimpje ook nog.

Onze supermarkt heeft nu een superleuke spaaractie trouwens. Tenminste, als je kind bent. Je kunt je eigen voetbalclub bouwen met Chinese lego. Al onze poppetjes gaan linea recta naar Jss. Volgens mij is hij onderhand aan zijn vierde club bezig. Kleine voetbalbaas.

Noem mij maar de koningin van het sprayen. Zou ik hier ooit mee kunnen stoppen? (Het antwoord is nee. Maar een mens mag wat voor zich uit fantaseren toch?)

Ze propageren dat het vandaag eet-geen-dierendag is. Naar mijn weten heb ik nog nooit een visstick in zee zien zwemmen dus ik vind dat het kan.

Het is een eenvoudig maar zeer doeltreffend maaltje. Alleen een beetje jammer dat het hele huis nu naar gebakken visstick meurt.

Deze pootjes - en die van de buurtbitchez - hebben zonet weer een straffe tijd neergezet op de vijf kilometer. Het hoofd had nog een laatste prestatie nodig. Dat ik klaar ben voor morgen en dat ik er alles aan gedaan heb.

Hej hej.

1 opmerking:

Inge zei

Grappig om te zien dat jouw pa ook z'n middelvinger gebruikt om berichtjes oid/enz te tikken: zal de leeftijd wel zijn :-)