zaterdag 8 oktober 2016

Plog 610 - De ultieme natte chocolabeleving

Wat deed ik op 08 oktober 2016?

Goedemorgen. Zaterdag, kom er maar in!

Sara is zo'n heerlijke zelfsturende eenheid. Heb je weinig omkijken naar.

Er zijn mensen die er deze morgen alweer een knappe tien kilometer op hebben zitten!

Er zijn echter ook mensen die gewoon op hun dooie akkertje in hun pyjama de krant lezen. De Duitse journalist Kersten Augustin heeft een hilarische brief geschreven aan Ingvar Kamprad, de oprichter van Ikea. De bewering dat Duitsers geen grappen maken klopt van geen kant.

Sara heeft weer een nieuwe hang out gevonden. Parmantig tussen de gesnoeide lavendel. Ze kan werkelijk alles hebben.

Laatst kreeg ik dit sachet in mijn handen geduwd. "Lekker om eens te proberen," werd me nog meegegeven. Omdat het al weken in de badkamer lag rond te slingeren besloot ik het ding vandaag dan maar open te maken. Douche-emulsie met de geur van chocola. Gaat dat goed? Oh ja! Dat gaat heerlijk. Veel schuim en rijkelijk opstijgende cacaodampen uit de douchecabine. Zonder zelf daarna als een doos bonbons te ruiken of met de neiging een hap uit jezelf te willen nemen.

Erna zie je er ook niks meer van, van die ultieme natte chocolabeleving.

Nou, dit maar eens naar binnen schuiven dan. Voor iemand die vroeger nooit lunchte gaat er een wereld voor me open.

En nu? En route! Waarnaartoe?

Met Kerstens brief in het achterhoofd aan den lijve ondervinden hoe dwingend ze me de nieuwe collectie op willen leggen. #zinin

Sjrd krijgt zowat meteen een flashback naar ons Franse zomerverblijf. Daar staan precies deze stoeltjes. Hier beeldt hij even uit hoe hij dan altijd naar de tour kijkt.

Ben de zoweit? Bekant. ➔ Inside Brabant joke.

De rij voor de kassa is toch altijd weer het spannendste moment van zo'n recreatief bezoek aan de Zweedse woongigant. Hoe groot zal de schade zijn? Boven of onder de honderd euro? Ik gok eronder. Sjrd berekent dat dat klopt.

Pfieuw! Dan is er nog budget voor balletjes. En voor mij zo'n hip broodje pulled salmon. Ik heb het weer zo aantrekkelijk mogelijk vast weten te leggen allemaal.

Kijk die herfst toch eens zijn best doen.

In onze eigen eclectische woonoase met nieuwe kussens op de bank, verse kaarsen in de kandelaars en Weeds op de beeldbuis is het goed toeven. Toch heeft Sara maar oog voor een ding...

De kaas van de baas! Maar of hij genegen is deze te delen waag ik te betwijfelen.

Hej hej.

2 opmerkingen:

Vnn zei

En dat stoeltje zit veel beter dan het vorige! Geen dank.

Neeltje zei

IKEA, altijd leuk.......voor de portemonnee!😃