zaterdag 15 oktober 2016

Plog 615 - De koperen bruiloft van een stel donorlongen

Plog 615: wat deed ik op 15 oktober 2016?

Hartelijk hageldag! Uh, zaterslag! Uh, nou ja, je snapt me wel.

Het doet nog verdomd donker aan op dit uur. Eiffeltoren: schijn mij bij!

Weer of geen weer: altijd hardloopweer! D'n deze heeft zich ingeschreven voor de Zevenheuvelenloop. Dat vergt de nodige voorbereiding.

D'n deze hier heeft het beste zonneplekje inmiddels weer gevonden. Ze zit een te worden met de herfst.

D'n deze hier heeft haar feestjurk aan. Niet zonder reden.

Eerst nog een bodempje leggen. Dat voorspelt veel goeds.

Onderweg! Langs onze eigen wallen. Dat je niet denkt dat de seksindustrie alleen in de randstad welig tiert.

Dat treft! We worden ingehaald door onze oude lease-auto. Goed te zien dat hij nog steeds on the road is. Het was ook een fijne schuit.

Maar waar zijn we eigenlijk zo jolig naar onderweg? En naar wie?

We zijn in Tilburg, aan de Piushaven. Dat is sowieso altijd een goed idee.

En de feestneus kan elk moment arriveren. Hij weet nog van niks...

Surprise!!!

D'n deze hier gaat al 12,5 jaar met zijn donorlongen door het leven. De hoogste tijd voor een feestje!

Gezelligheid!

Nou proost Bs, op het leven. Het is zo mooi.

Goed geregeld Ll!

Speech! Mooie worden voor de jubilaris, gedachten aan hoe anders het had kunnen lopen, dankbaarheid naar de donor. En een cadeau!

Omdat je nou eenmaal het beste alles kunt vieren.

Het bleef nog lang onrustig bij Burgemeester Jansen.

De honger bij de kroegensluiters is inmiddels tot grote hoogten gestegen. Op naar het volgende horeca-etablissement dan maar. Met nog een proost. Want waarom niet.

De porties hier zijn niet overdreven groot maar wel erg lekker. Mijn vispannetje rockt de pan uit.

En dit is veruit het allerleukste toetje dat ik ooit gezien en gegeten heb. Het is een zoete cheeseburger, gemaakt van een macaron met chocola en mango, een koffiemilkshake, frietjes van appel en ketchup en mayo van framboos en mango. Enig!

Van het grappigste van de avond zijn geen foto's maar Sjrds gezichtsuitdrukking staat in mijn geheugen gegrift. Hoe hij bij de kapstok tot de conclusie komt dat zijn blauwe bodywarmer weg is. De paniek in zijn ogen! "Het was zo'n fijne bodywarmer, ik was er zo aan gehecht!" Als ik de kapstok nog eens scan kom ik wel een groene bodywarmer tegen. Gek genoeg van hetzelfde merk en ook nog eens in dezelfde maat. Maar ontegenzeggelijk groen. Iedereen ziet het. Zou een andere gast zich dan hebben vergist en per abuis de verkeerde bodywarmer mee naar huis hebben genomen? Ik heb de bediening al ingeseind over dit vreemde voorval als Sjrd uit het licht van de garderobe stapt. Als bij een wonder kleurt de bodywarmer die hij aanheeft blauw! Hahahahaha, dat werpt een heel ander licht op de zaak. Tevreden en opgelucht keren we huiswaarts.

Hej hej.

2 opmerkingen:

Jolanda zei

Whahahaha! Ik lig hier even plat, hoor! Wat een grap die bodywarmer. Als wij met jullie Sinterklaas zouden vieren, had ik nu dus mijn rijm etc al klaar gehad. ;-)

Irène zei

@Jolanda: Hahaha dat zou helemaal een bak zijn! Als je rijminspiratie hebt zie ik je gedicht graag in mijn inbox verschijnen. Ik regel het lootjes trekken weer en daar valt best wat mee te rommelen... ;-)