vrijdag 21 oktober 2016

Plog 619 - Gelijk een roze konijntje

Plog 619: wat deed ik op 21 oktober 2016?

Goedemorgen. Het weer vraagt al vroeg om wat extra verlichting. In deze fase vind ik dat nog wel gezellig. Vraag het me in februari nog maar een keer.

Zijn dit allemaal meisjesbatterijen met een gelijklopende cyclus? Gelukkig is dit hoopje lege batterijen geen metafoor voor mijn eigen energielevel. Ik trommel lustig door, gelijk een roze konijntje!

Waar Sara precies last van heeft weet ik niet maar ze heeft het behoorlijk op haar heupen. Ze dribbelt onrustig door het huis en overal waar ze neervlijt piept ze erop los. Zit die drommelse buurtkat haar weer uit te dagen?

Ik heb het opgegeven met de strijd om de chocolade paaseieren. Ze vechten het onderling maar uit met de kikkers, muizen en munten.

Goed, de goeroe wacht. Tijd om die overtollige energie om te zetten in spierkracht.

Mijn nieuwe sportmoment zorgt ook voor nieuwe sportcollega's. Op vrijdagmiddag is er altijd een groepje kwieke bejaarden aan de rol. Gezellig!

Mijn buik- en bilspieren hebben weer een flinke optater gehad. Iets in mijn lijf vindt dat dat nu gecompenseerd moet worden met chips. En ze smaken niet eens lekker. Jemig wat een nutteloze actie dit.

Ik hik al maanden tegen mijn mailbox aan. Er staan veel mailtjes in die nog beantwoord moeten worden. Laat ik daar nu maar eens mee beginnen. En wat druiven om die chips te compenseren.

Het weekend kan niet beginnen zonder nieuwe blikjes energydrink. Nailed it.

Doe mij maar een Opkikker ja.

Voorzichtige schemering, kaarsjes aan. Zo gezellig!

In uitgebreid culinair gedoe heb ik geen zin vanavond. Heel veel meer dan pasta koken wordt het niet. En dan toch een lekkere pastasalade in elkaar draaien. Kan ik.

De man is nog steeds niet thuis. Iets met fileleed op vrijdag. Ik kan echt niet meer wachten met eten. Nood breekt wet.

Oh gelukkig, daar is hij toch al!

Heel goed Sara, kom maar lekker in mijn aura liggen. 

Ons Royke heeft er toch weer een seizoen uit weten te slepen! De belichting bij SBS6 is iets beroerder van bij RTL5 maar daar moet je gewoon doorheen kijken. Al weet ik niet of ons Rian en haar wallen daar ook zo over denken. Ik weet trouwens zeker dat ik ondanks mijn enthousiasme het einde van de aflevering niet ga halen. Ook mijn batterijen zijn inmiddels helemaal leeg.

Hej hej.

2 opmerkingen:

Vnn zei

Och neeee! Heb ik ons Royke gemist! Dat heb ik nu altijd als tv-programma's verhuizen naar andere zenders...Hoe moet ik dat nou weten allemaal?

Neeltje zei

O leuk! Heb ons Roy ook gemist. Gelukkig hebben we uitzending gemist. Bedankt voor de tip. Fijne dag!