zaterdag 22 oktober 2016

Plog 620 - Met evenveel spullen weer terug naar huis

Plog 620: wat deed ik op 22 oktober 2016?

Goedemorgen! Never change a winning team. Zeker op zaterdag.

Ha gezin. Jullie doe ik natuurlijk al helemaal nooit weg.

Zoals je misschien wel ziet heb ik er behoorlijk zin in vandaag. Er staat vast iets leuks op de planning.

Er komt in elk geval een soortement van volksverhuizing bij kijken.

Sara is weer een dagje naar mijn ouders. Wij zijn onderweg naar Den Haag. Daar waren we inderdaad al lang niet meer geweest.

Zo te zien worden we al verwacht. Hoe welkom wil je worden geheten?

Ook de vers gemaakte taart staat klaar om aangesneden te worden. Wat een feest!

We vieren dat we elkaar weer zien. En dat de wensballon met daarop mijn Orkambiwens van oudjaarsdag in de boom is beland. En dat de tweeling jarig was. Uitpakken maar jongens! Wat heb jij?

En jij?

En weer door met de echt belangrijke zaken in het leven.

Er bleek gruwelijk opgeruimd in de Haagse boekenkast en deze titels gaan mee terug naar Limburg. Mazzel!

Na een flinke pot voetbal en gezellig winkeltje spelen is het best wel borreltijd. Helaas ontbreken de mij voorgehouden chips stokbroodje kruidenboter. En ik had me er nog wel zo op verheugd! Al is patatje joppie een goede vervanger. Komt ook doordat ik geen flauw benul heb van hoe een echt patatje joppie smaakt. Limburg is frietland en aan joppie doen wij hier niet.

Of we alsjeblieft een HALF UUR kunnen knuffelen vandaag. Dat lijkt mij heerlijk lieve Nnk. Ik leerde vandaag dat een knuffel sowieso minimaal 20 seconden moet duren wil je het plezierige effect van vrijkomende endorfines beleven. Kun je nagaan hoe intens gelukkig een mens wordt van een half uur knuffelen...

Maar eerst nog even gekke bekken trekken. We kunnen alles hebben.

Net als deze twee. Al deed Ptr geloof ik niet bewust mee.

De pot schaft chili con carne. En dat heb ik al sinds mijn kindertijd niet meer op. Toen vond ik het vies en sindsdien weigerde ik het te eten. Nu heb ik er super veel zin in.

Een maaltijd leent zich bij uitstek voor melige spelletjes. Vandaag doen we 'geen ja en geen nee'.

Ook een goede goocheltruc wordt zeer gewaardeerd.

Deze twee hier. Maxi en mini Mastermind. Ze delen niet alleen dezelfde naam maar ook het vermogen van de bovenkamer. Ongebreideld feitjes opdissen en wielrenwetenswaardigheden uitwisselen. De mini is een ongepolijste diamant. Aan geduld opbrengen voor mensen die het spelinzicht niet hebben (ik noem geen namen...) moet nog wat gewerkt worden.

Hej hej.

Geen opmerkingen: