donderdag 27 oktober 2016

Plog 624 - Gedeelde pap is halve pap

Plog 624: wat deed ik op 27 oktober 2016?

Goedemorgen. Oh ja! Er was nog kaas. De koelkast zit vol verrassingen.

Hela! Nieuws van het hagelfront. Ze hebben de strooimond veranderd. Eerst was het een uitschuifbaar klepje, nu is het een los flapje. Noemen ze dit nou evolutie?

Zie je het? Ik heb mijn bosuniform aan. Ik ga vanmiddag namelijk met mijn vader een boswandeling maken. Zin in!

Volgens Facebook is onze overbuurvrouw jarig en deze doos voor haar werd bij ons bezorgd. Zou het haar cadeau zijn?

Nog even een goede wandelbodem leggen. Niks zo stom als hypo's tijdens het wandelen.

Daar gaan we! En Sara mag ook mee. Al heeft ze nog geen idee. Dit gedeelte vindt ze vooralsnog vooral heel stom.

Welke route zullen we nemen? We gaan voor 5 rood. Die is 6 kilometer en voert hoofdzakelijk door het bos. Nu maar hopen dat we de bordjes vinden. Daar ging het de vorige keer nogal mis.

Kijk! Bos zoals bos bedoeld is. Heerlijk!

"Ik hoop wel dat we ook nog een mooie vliegenzwam te..." zeg ik nog. En prompt loop ik tegen deze perfecte paddenstoel aan. Boffen!

We bevinden ons in Nationaal Park De Meinweg en hier wonen ook wroetende zwijnen. Hele lappen bospad zijn omgeploegd. Fascinerend.

Het is hier zo mooi. En stil. Als ik stilsta hoor niet eens mezelf. Dat ik hier nu ben, wandelend en fit, blijft een wonder.

Gaan we nog steeds de goede kant op? Zeker. Ik had natuurlijk ook niet anders verwacht, met de opper Woudloper aan mijn zijde.

Nog meer paddenstoelen.

En nog een perfecte vliegenzwam. Deze is met mijn iPhone gemaakt. Voor Instagram. Want je bent pas in het bos geweest als het op Instagram staat.

Net als George Michael heb ook ik een voorkeurskant waarop ik gefotografeerd wil worden. Dat is niet deze kant. Maar ja. Ik ben met mijn vader in het bos. We hebben een hartstikke leuk vader-dochter-uitje. Dan is elke foto geoorloofd.

Het is trouwens bloedheet in het bos. Of we hebben teveel kleren aan. Mijn fitte vader verzucht dat hij helemaal leeg gelopen is. Ik ben wel blij met deze bekentenis want ook mijn benen voelen als pap. Gedeelde pap is halve pap, besluiten we. Nu maar hopen dat we er snel zijn.

Het is geen weer voor warme chocolademelk met slagroom maar kersenvlaai kan gelukkig altijd! Me dunkt dat we het verdiend hebben.

Thuis heel even bijtrekken op de bank. Sara begon vlak voor ons huis in de auto te kokhalzen. Mijn vader zag de bui al hangen. "Toch niet op mijn stoel hè?!" kermde hij angstvallig. Saar hield het net op tijd binnen en kwakte precies op onze stoep een keurig golfje gal neer. Gut ze is zo gevoelig.

Het kan niet op. De dag heeft nog meer leuks in petto. Het avondprogram speelt zich af in de stad.

Welke stad? Ah.

Sjrd is erg druk met spellen. Als voorbereiding op de kerstvakantie. Al die games zijn voor mij als het Chinese alfabet.

Er blijkt een groot Halloweenspektakel aan de gang te zijn op het Munsterplein. Er lopen volwassen mensen met enge koppen en kettingzagen in de hand rond. Niks in mij begrijpt de lol hiervan.

Bij Wieck schijn je dus super lekkere burgers te kunnen eten. Tijd voor een test.

Sjrd koos voor de classis rundvleesburger met bacon en cheese, ik nam een kipburger met mozzarella en pesto. Nog wat kruidige huisgemaakte frietjes en gegrilde groenten on the side. En inderdaad, alles smaakt heel erg lekker en vers. Hier komen we zeker nog eens terug!

Hej hej.

Geen opmerkingen: