zaterdag 29 oktober 2016

Plog 626 - Mijn eerste boekenfeestje

Plog 626: wat deed ik op 29 oktober 2016?

Goedemorgen! Laten we de dag maar gewoon beginnen met hagelslag. Kan vast geen kwaad.

En een nieuwe lading Cayston. Hoewel de bezorger gelukkig niet al te vroeg op de stoep staat, wekte hij me vanmorgen toch te vroeg met zijn sms'je, waarin hij aankondigde niet al te vroeg op de stoep te staan. Ja dan schiet je je doel toch best voorbij, vind ik.

Ik zou best graag onze hond willen zijn. Ellendig lang uitslapen en dan zachtjes nog wat nasudderen in de herfstzon.

Hoewel ik als mens ook geen klagen heb hoor. Zo kan ik bijvoorbeeld mijn leuke spijkerblouseje aan. Kom daar als hond maar eens om.

We gaan zo naar Octavies boeklanceringsfeestje van Voorland. Maar wat in hemelsnaam neem je dan voor cadeautje mee? Ik kies voor een veilig flesje rode wijn. Volgens mij zit je met wijn altijd goed. Tenzij de ontvanger een alcoholverslaving heeft natuurlijk. Maar ik geloof dat zulks niet aan de orde is.

Het feestje vindt plaats bij De kleine Tovenaar, in Maasniel. Een super leuk en sfeervol boekhuis, waar je ook terecht kunt voor koffie en thee met iets lekkers erbij.

Octavie speecht en leest voor uit eigen werk. De eerste bladzijdes klinken al veelbelovend. Ik vind het echt zo ontzettend knap. Ze heeft gewoon een boek geschreven. Een echt boek! Met een serieuze uitgever en alles. Ze komt trouwens uit hetzelfde dorp als Connie Palmen. Wat zou daar in het leidingwater zitten?

We proosten in elk geval met champagne! Op haar talent, haar doorzettingsvermogen én knallende verkoopcijfers. Mensen: koop dat boek! De feestdagen komen eraan, wat let je?

Ons exemplaar is in elk geval gesigneerd. Dat is extra tof! Ik hoop er snel in te kunnen gaan lezen. Al zit er momenteel weinig vaart in mijn leestempo.

Weer thuis gaan we over tot de orde van de dag. Sprayen en spinazie wassen.

Het wordt weer een eenpanspasta vandaag. Ik kwam dit recept met bacon, kip en spinazie op Facebook tegen en bij de foto van het gerecht begon ik acuut te watertanden. Het is een Amerikaans recept met cups en ounces dus het is even de vraag hoe goed gelukt de Nederlandse variant wordt.

Hmm, het lijkt niet helemaal op het plaatje en volgens mij smaakt het ook anders dan het zou moeten. Toch is het wel lekker. Misschien moet ik de volgende keer nog wat aan de verhoudingen sleutelen.

Nou, geurkaars van de Action met inspirerende quote: kom er maar in!

Zo sta je op een literair feestje, zo lig je op de bank met de Stylist van Zuiden te fantaseren hoe keiharde krullen bij jezelf zouden staan. Het is allemaal mijn leven. En ik hou ervan.

Hej hej.

Geen opmerkingen: