vrijdag 4 november 2016

Plog 631 - Een heldere blik op reclame

Plog 631: wat deed ik op 04 november 2016?

Oh kak! Dit is in het geheel geen goedemorgen. Ik zet elke ochtend om zeven uur de wekker om mijn maagbeschermer in te nemen. Tussen de Losec en de Orkambi moet minimaal twee uur tijd zitten en met dit schema piest het allemaal precas. Maar vanmorgen ben ik met mijn duffe hoofd vergeten de oranje rakker naar binnen te tikken. Daar ga ik de rest van de dag vast veel plezier van hebben.

Goedemorgen Saartje! Zo te zien heb jij geen blunders begaan tussen waak en slaap.

Nou ja, ontbijten en filmpjes kijken gaan natuurlijk gewoon door.

Joehoe, daar zijn we weer. In al onze oranjeheid. En dat mag best bijzonder heten. Want de goeroe is er vandaag niet maar ik ga toch sporten. In mijn eentje. Wat een discipline!

Maar eerst deze, in de herkansing. Het maagzuur spuit nu al bijkans uit mijn oren dus in feite helpt het geen zier maar ik neem hem toch. Voor je weet maar nooit. Ik kan er altijd nog een liter Gaviscon achteraan gooien.

Kijk dat staartje. Er is nog iemand die wel zin heeft in een boterham met ei.

Vroeger zou de afwezigheid van mijn fysio een gegronde reden zijn geweest om te spijbelen. Nu loop ik gewoon een halve kilometer verder.

Het sporten-boodschappen-ritme bevalt me goed. Bij de bakker tref ik aan waar ik al heel lang naar uitkijk: nonnevotten! Ze zijn er weer! Na het nemen van deze foto ontvouwt zich een verwarrend gesprekje met de verkoopster. Of ze me wat mag vragen. Waarom ik toch altijd die foto's neem. Dat haar baas dat misschien helemaal niet leuk vindt. En dat ik daar maar eens over na moet denken. Huh? Nee nou wordt 'ie mooi. Ik maak elke dag gratis reclame voor de producten van haar baas. Ik verdien geen standje maar zo'n grote plaat vol nonnevotten. Of een stapel kersenvlaaien. Of vier Pauls mikskes.

Goed. Weekend. Daar ben ik ernstig aan toe.

Oh nee, het weekend moet nog even wachten. Ik plande namelijk nog een afspraak om half zes. Voor iets wat ik al weken aan het doen ben, in mijn hoofd. 

Namelijk mijn ogen laten opmeten. Dat werd na drie jaar wel weer eens tijd. Gelukkig had de opticiën vandaag nog een gaatje. Mijn rechter oog is zo'n beetje gelijk gebleven. Mijn linker oog is zelfs wat verbeterd. Om ook die credits aan Orkambi toe te schrijven gaat wat ver. Maar ik mag wel een nieuw montuur uitzoeken. Dat is na zes jaar ook wel eens aan vervanging toe.

Over de vorm van het montuur ben ik wel uit. Nu de kleur nog. Welke variant vind jij het mooist bij me staan?

Intussen is de harde werker ook thuis. Hij rondt nog even de laatste dingetjes af en dan kan wat hem betreft ook de stekker uit de werkweek. Nice!

Wel nemen we alvast een voorgerechtje. De pompoensoep is nog steeds niet op!

Aan de kook. Een lekker simpele pasta. Precies goed voor een vrijdagavond.

Naar aanleiding van mijn eigen kookartikel over de pasta's met spinazie en witte kaas heb ik weer eens tagliatelle met ricotta op tafel getoverd. Zonder het amandelschaafsel. Want wat ons betreft voegt dat niks toe.

Sara heeft er weer een lekkere bende van gemaakt. Straks Johan maar even oplappen. Ik voel zijn pijn.

Hej hej.

6 opmerkingen:

Karlijn Baert zei

Ik vind de onderste het mooist staan.
Dat montuur zou ik ook kiezen.

Vnn zei

Die Bakker medewerkster hè: niet alleen met een nutte kop gegaeve maar ook nog met een vrekke bek! Ze zijn echt de meest klantonvriendelijke zaak in Midden-Limburg die ik ken.
Trouwens, Paul's Mikske is overpriced, zeg ze dat maar! Met de groeten van Vnn.

Ik denk ook de onderste bril maar ik zie de kleuren niet goed. Ik vind het niet normaal dat je ogen beter worden hoor, ik zou het gewoon wél toeschrijven aan de Orkambi.

Is die pompoensoep nou nog niet op?! Blegh!

Vnn zei

Bakkermedewerkster

Mara zei

Ik denk dat bij je nieuwe haren, de onderste het mooiste zal zijn. Warm montuur!

Vnn zei

Of de middelste.

Thamara kok zei

Ik vind de onderste de mooiste kleur.