maandag 21 november 2016

Plog 646 - Verlengd weekend

Plog 646: wat deed ik op 21 november 2016?

Goedemorgen onbestemd beest aan de goede kant van mijn voordeur wat ik niet scherpgesteld krijg.

En... er was hagelslag!

Alle CF'ers die ook met Cayston vernevelen zullen deze frustratie ongetwijfeld herkennen. Dat die k*tdopjes bij het verwijderen telkens afbreken en dat je aan het pielen blijft met een aardappelschilmesje. Hoe vaak ik hier al een nagel op heb gescheurd, mijn vinger aan heb opengehaald of mezelf anderszins verwond heb...

Maar goed. Maandag sportdag. Vandaag is geen uitzondering, ook al hebben we ons weekend met een dag verlengd. Eerst het zuur, dan het zoet.

Wat is dit voor gek nieuw fitnessapparaat?

Het geheim van het buiten de deur houden van allerlei virussen zit hem in een strikte handhygiëne. Ik zie het geen enkele medesporter doen maar ik was na elk sportbezoek trouw mijn handen.

Lunch!

Jut en Jul hier hebben een hele route uitgestippeld voor vanmiddag. Laten we maar snel vertrekken!

Te beginnen bij de opticien. Mijn bestelde monturen zijn eindelijk binnen, ze komen helemaal uit Italië. Het maatje kleiner blijkt precies te passen. Deze is het geworden. Hopelijk snel met de juiste glazen op mijn neus!

Door naar de deurenboer, voor ons aanstaande klusproject. Ons Nls heeft een binnendeur gevonden die aan al onze wensen voldoet. Voor zover je een heel eisenpakket aan een deur kunt stellen. Op het plaatje ziet zij (want ze heet Sophie) er prachtig uit maar we willen haar graag ook even met eigen ogen aanschouwen.

Prima deur, goed beslag, niks meer aan doen. Deze vier keer alstublieft dankuwel.

Ineens bevinden we ons pal in een enorme sportwinkel. Sjrd is al maanden bezig over het al dan niet aanschaffen van een wielrenfiets. *zucht* Ik zeg maar niet dat hij hier bij de verkeerde rijwielen staat.

Onze tour eindigt bij Ikea. Iets terugbrengen, iets eten en iets kopen. Zo gaat dat. En even door de koopjeshoek natuurlijk!

Al om vijf uur aan de dis. Living the dream. Zonder Zweedse balletjes. Dat gaat best.

We krijgen dus eters met kerst. Spannend! Bij een sfeervolle kersttafel hoort op z'n minst een wit tafellaken. Alleen is onze tafel nogal groot. Te groot voor de standaardmaten die in de winkel liggen. Hopelijk weet mijn moeder deze witte lap van 1.50 x 3.00 meter om te toveren tot een heus tafelkleed. Als het haar lukt heeft ze er zelf ook profijt van!

Heb je een dag vrij, hoef je niet voor je werk de spits in, sta je alsnog in de maandagavondfile! Maar het levert wel een leuk plaatje met bokeh (die gouden bolletjes op de foto) op. En dat is ook wat waard.

Hej hej.

Geen opmerkingen: