zaterdag 26 november 2016

Plog 650 - Veel van het goede leven

Plog 650: wat deed ik op 26 november 2016?

Zaterdag! Precies de dag waar ik vanmorgen zin in had. Dat noem ik nog eens een goede morgen.

Psst, Sara. Niet meteen kijken maar er ligt iemand achter je.

Sjrd en ik hebben het de laatste tijd geregeld over de toekomst, die van ons welteverstaan. Niet heel nabij en ook niet heel ver weg. Laten we zeggen tien jaar. Het is voor het eerst in onze relatie dat ik daar openlijk over durf te denken, fantaseren en praten. Ik hoef vast niet te zeggen dat dat door Orkambi komt hè? Over tien jaar is Sjrd vijftig (50!) en ik zevenenveertig (47!). Deo volente. We hopen dan in elk geval ruimte (zowel tijd als geld, en die twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden) te hebben om samen nog meer leuke dingen te kunnen doen. Dit artikel in het NRC sluit daar alvast naadloos op aan.

Voorlopig ben ik nog lekker zevenendertig en geniet ik ook al van elke dag. Ik hou van het leven! En van dit ontzettend leuke blouseje (Primark).

Sjrd zit nogal veel in de auto en tankt dien ten gevolge heel wat benzine. Bij de tankstations van Total kun je ieder najaar zegels sparen voor gratis kinderboeken. Een super toffe actie! Dit jaar tankte hij al twee complete series van Paul van Loon bij elkaar. De actie is nog steeds niet afgelopen en het ziet ernaar uit dat we die derde serie ook nog wel bij elkaar gespaard krijgen. We zijn alleen nogal door ons bestand van 8-jarigen heen. En dat is zo'n beetje de doelgroep voor deze boeken. Dus als er hier lezers zijn met kinderen in die leeftijd en graag boeken (van Paul van Loon) lezen dan hoor ik dat heel graag.

Onderweg. Tijd voor een mannequin challenge. Trendvolgers als we zijn.

Een foto die is geplaatst door slomeneri | irène mols (@slomeneri) op

Had ik al gezegd dat ik super veel zin heb in vandaag?

Een schommel in de huiskamer en een walhalla van Playmobil. Dat kan maar een ding betekenen: pension de Odijkse Visser! Vandaag mét pyjamadag voor de jongste bewoner. Heerlijk!

En een keur aan kaas. Dat ik dit vroeger niet lustte. Ongelooflijk. Het halfronde stuk op rechts is een directe verwijzing naar Rover zaliger. Ooit vrat hij in een onbewaakt moment een half stuk in tien seconden op. Rover, nomen est omen. Hij was dol op kaas.

Maar goed. Tijd om de fles te ontkurken. We hebben zoveel om op te proosten.

Iedereen sprak zijn of haar wens, gedachte of woordje uit. Er werd veelvuldig geproost. En dan nu nog een keer voor het kodakmoment.

Het Sinterklaasjournaal valt perfect samen met mijn spraymoment.

Sjrd heeft intussen een gedenkwaardig onderonsje met de nieuwste bewoner. Hij is allerminst een kattenfan maar Safi heeft zijn hart binnen een paar uur veroverd. Wonderlijk.

Een kijkje in de keuken. Pasta met verse pesto. Het kan haast niet lekkerder!

Hoewel het kippengebraad uit de oven me ook laat watertanden.

Voor alles een eerste keer. Vandaag is dat Licor 43. Waarom weet ik dit nu pas? HOE LEKKER DIT IS?!

Op zoek naar een mooie bokeh om de dag passend mee af te sluiten. Je kunt niet alles hebben. Zonder bokeh was de dag ook meer dan geslaagd. Nog even Sara ophalen en dan tevreden het mandje in.

Hej hej.

3 opmerkingen:

Mara zei

43 is geweldig!! Ook lekker te combineren met prosecco 😊

Lotus Lilly zei

Eh, ik heb een bijna zes jarige die gek is op boeken...mag hij ook meedoen met de Paul van Loon oproep? :-)

suje zei

Ik heb hier nog wel een 9-jarige die het boek rechtsboven en midden onderin nog mist.....de rest zou wel eens uit de zak van de sint kunnen komen ;)