zondag 11 december 2016

Plog 663 - Cuisine chez Irène

Plog 663: wat deed ik op 11 december 2016?

Goedemorgen! Na zo'n dag door Maastricht sjokken was ik redelijk moe. Ik sliep dus als een roosje vannacht. Helaas is mijn buik nog steeds wat onwillig. Hij is behoorlijk opgezet. Ik gooi er vandaag wat extra kakzakjes in en als dat geen soelaas biedt is het morgen tijd voor grover geschut. Voor nu geniet ik vooral van de column van Arjen. Het stukje waar mijn wijsvinger staat vind ik zo raak.

Oh en Paulien. Hahaha! Ik ben dol op Paulien. Ook deze Paulien. Nomen est omen.

Sjrd is dol op zijn nieuwe kicks. Hij heeft zin in een flinke testronde. Hup Sjrd!

We krijgen vanavond eters. Vroeger maakte zoiets me nerveus en eindigde het steevast met afgehaalde friet of chinees. Tegenwoordig vind ik het leuk om in de keuken te staan en wat te rommelen met recepten.

Zo Forrest, jij bent alweer snel terug?! Verstandig hoor, om je eerste rondje toch wat kleiner te houden en maar eens te zien hoe een en ander daarna voelt. Vooralsnog valt het niet tegen. De kicks zijn goedgekeurd. Zijn gevoelige voet gaat voor de zekerheid nog even in een koud badje Badedas. Koelen kan nooit kwaad. Badedas ook niet.

Dit ziet er behoorlijk indrukwekkend uit, niet? Een forse pan pompoensoep, een grote pan stovende sucadelappen en een pannetje stoofpeertjes. Met de mise-en-place die over twee uur bij het stoofvlees kan al op orde.

Het kleed is te hoogpolig voor Roombi. Dus trekt Sjrd zelf nog even de Dyson erover. Stofzuigfoto's zijn tegenwoordig een unicum. Sjrd doet ons met deze actie allemaal een groot plezier!

Of we zelfgebakken wafels wilden kopen. Het goede doel waarvoor is ons niet helemaal duidelijk geworden maar er waren ook moeders bij betrokken. Dan zal het wel geen oplichting zijn.

Na het douchen blijkt mijn buik alleen nog maar in een legging te passen. Gelukkig is het een leuke legging. Maar het is natuurlijk wel een signaal. Net als het maagzuur dat zich de hele week al een weg omhoog borrelt.

Maar goed. We zijn er helemaal klaar voor, voor het kraambezoek. Kraambezoek nieuwe stijl, is dat. De jonge ouders hadden wel zin in een uitje. Nou prima. Wij hebben ook beschuit met muisjes. Wel roze, maar dat heeft zo'n baby van zeven weken toch niet door.

Aaahhh daar issie! Kleine L. Word maar snel wakker jongen. Ik heb wel zin in wat babygesnuffel.

Gelukt! En ik blijk het nog steeds te kunnen. Flesvoederen, het is een gave.

Sjrd is meestal niet zo van de baby's vasthouden maar voor L maakt hij graag een uitzondering. We hebben het wel over L, immers. Kleine baas.

En dan kunnen we nu aan tafel! Mijn samengestelde menu valt goed in de smaak. Kijk, dat horen we graag.

Nou moet ik zeggen dat het stoofpotje inderdaad ook bijzonder goed gelukt is. Maar echt.

We sluiten af met koffie en zoetigheden. Die bakte ik dan weer niet zelf. Ik kan veel maar niet alles. Kleine L heeft een beetje moeite met de slaap te vatten. Hij laat flink van zich horen. Geeft niks hoor. Misschien heeft hij ook wel buikpijn. Ik weet hoe dat voelt. Mijn buik staat inmiddels ook op knappen. Als ik zo'n foto zou laten maken met mijn handen in hartvorm om mijn navel gevouwen geloofde je zo dat ik een maand of vier onderweg ben.

Zo'n succesvol werkjaar verdient op z'n minst een kazige kerstfoto. Er hoeven niet meteen kerstkaarten van te worden gedrukt. Proost mannen. Jullie zijn maar goed bezig. Hopelijk heeft 2017 ook weer veel goeds in petto.

Hej hej.

Geen opmerkingen: