zondag 25 december 2016

Plog 675 - De lente lonkt hoor

Plog 675: wat deed ik op 25 december 2016?

Hartelijk kerstmis! Of zalig, zoals het hier in het katholieke zuiden rondzingt. Ik ben meer van het hartelijk. Of liever nog zonder bijvoeglijk naamwoord. Je moet zoiets ook niet groter maken dan het is.

Hoopvolle beelden zo aan het begin van de winter. De lente lonkt. Nu al.

Vandaag lijkt me een goede dag voor een rokje. Het is gebreid dus het sluit naadloos aan op de wollen legging-trend. Ik kocht het laatst voor een knaak, bij The Sting in Maastricht. Daar kun je zelf nog geen lapje voor breien natuurlijk.

Nou, ik kan de brunch-lunch bij mijn schoonfamilie al ruiken. We komen eraan hoor!

Oh kijk, iedereen is er al. Er is zelfs een kameel gekomen! Of is het een dromedaris? Ik kan het net niet goed zien.

Heel goed Rlph, rammel jij die fles drank maar eens open. Jij hebt hem immers zelf gekocht dus dan neem ik aan dat jij ook wel weet hoe je die plopdop eraf krijgt.

Het is geen kerst zonder pasteitje.

Kling klokje, klingelingeling.

De naef heeft het grootste gedeelte van de brunch-lunch in horizontale toestand doorgebracht. Maar nu het tijd is voor de Bienenstich is hij weer van de partij. Smakelijk jong! En omdat ik geen boe of bah meer kan zeggen mag je mijn stukje ook nog hebben.

Zo. Klaar met eerste kerstdag. Hangkleren aan en banken geblazen.

Niemand heeft honger en iedereen is lui. We doen wat ons goed dunkt. Niks. Morgen weer een kerstdag.

Hej hej.

1 opmerking: