vrijdag 30 december 2016

Plog 679 - We kregen een logé

Plog 679: wat deed ik op 30 december 2016?

Goedemorgen zeg. Weet je wanneer het koud is? Als de ijsberen om bontmutsen vragen, dan is het koud. En als de ijsbloemen op de ramen staan!

Ik neem het zekere voor het onzekere en eet een boterham met hagelslag, om me warm te houden.

Mevrouwtje Dikke Billen ligt er weer beeldig bij. In haar mand, op het kleed, op de vloerverwarming.

Weer of geen weer, sportweer! Volgens Sjrd. Want zo'n marathon rent zich natuurlijk niet vanzelf. Ik heb mezelf nog een weekje sportvakantie gegund.

Hoewel ik de boom nog steeds een gezellig element in ons interieur vind, ga ik hem vandaag toch aftuigen. Inderdaad, in de eerste plaats om het woord. Ik mag graag dingen aftuigen. Maar ook vanwege het naderende nieuwe jaar. Dat moet beginnen zonder grote kerstresten uit 2016. En gezien onze planning dit jaar is vandaag de enige dag waarop het kan. Dus. Aan de slag!

Beter. Veel beter! Licht, ruimte, alles.

Waarom draag je je haar niet wat vaker los? Wordt me wel eens gevraagd. Het antwoord staat op deze foto. Omdat ik het afschuwelijk vind staan. Ik heb geen haar om los te laten hangen. Het zijn pemelen. Die moet je opbinden. Of ik moet naar de kapper. Dat kan ook.

Maar daar heb ik allemaal geen tijd voor. Ik moest her en der nog wat laatste zaken halen om dit jaar tot een goed einde te brengen. Is gelukt.

Sjrd bood aan om even mee boodschappen te doen maar ik verwachtte nog een pakketje. Dus hij heeft de deurbel met zijn leven bewaakt. En intussen zijn vingers alvast warm gespeeld. De PlayStation draait overuren deze vakantie. Ik vind dat matig gezellig. Vooral als ook nog de radio uitstaat en ik doorlopend gamegeluiden binnenkrijg. Dan word ik wat knorrig. We fantaseren nu volop over een gamezolder. Nieuw jaar, nieuwe plannen. Altijd leuk.

Mijn pakketje werd precies bezorgd toen ik van huis was. De toevalligheid hè. Gisteren bestelde ik nog twee kerstboomkandelaren. Hier passen dinerkaarsen in. Ze moesten helemaal van Texel komen. Dat ze dan 24 uur later in Midden-Limburg op een plank hun werk staan te doen vind ik mooi.

En dan is het nu tijd voor onze logé. We zijn allemaal even opgetogen. Maar Sara nog het meest.

Onze logé heeft zelfs cadeaus meegebracht, hartstikke lief. En van zijn zusje kreeg ik nog een te gekke kerstbal. Een klein beetje spijt dat ik de boom vanmiddag opruimde heb ik nu wel.

Bij een logeerpartij hoort friet. En voor wie wil twee snacks. Dat zijn de huisregels. Voor wie geen friet eet is er gelukkig ook iets anders.

Sara kan haar geluk niet op. Friet, snacks én de mogelijkheid om vannacht naar boven te sluipen en in het logeerbed een warm lijf aan te treffen!

En mocht dat laatste niet lukken dan heeft ze deze schootsessie in elk geval al in the pocket. Maar nu moet Mr weg want zij blijft natuurlijk niet logeren. Dûh.

Ik denk dat het wel goedkomt hier.

Hej hej.

1 opmerking:

Ydnas zei

Ik vind je haar los ook mooi staan :) Dat je dat weet.