woensdag 11 januari 2017

Glamglow Thirstymud kleimasker

Zo'n winter vol kou, ijs en hier en daar sneeuw is leuk. Als je ervan houdt. Je huid heeft er echter nogal onder te lijden. Alleen smeren met crèmes is niet genoeg. Mijn gevoelige huidje schreeuwt in elk geval om meer verzorging. Gelukkig heb ik daar wat voor. Onder de kerstboom lag namelijk een pot Glamglow Thirstymud kleimasker. Wat het is, hoe het werkt en wat de resultaten zijn laat ik allemaal weten in dit artikel. Het is overigens geen gesponsord artikel. Ik vind het gewoon leuk om te doen.

Glamglow dus. Klinkt fancy. Het komt ook uit Amerika. Vele Hollywoodsterren schijnen het spul inmiddels op hun hoofd te smeren en we weten allemaal hoe ongelooflijk mooi die mensen op foto's staan. Al dan niet met wat hulp van Photoshop. Inderdaad, ik ben best wel sceptisch. Want de pot kost een lieve som geld. De hamvraag is dan ook: is dit goedje de prijs waard. Doet het wat het belooft?

De inhoud ziet er in elk geval luxe uit. Ik word tot twee keer toe aangesproken met Hello Sexy. Nou nou, dat moet ook maar net accorderen met hoe je je voelt. Vers uit bed met een mondgeur om op te schieten. Over tot de toelichting. Wat belooft dit kleimasker voor goeds? Een onmiddellijke en diepe hydratering voor vrouwen én mannen van alle leeftijden. En met een langdurig, middellang en kortstondig resultaat. Hoe dan, hoor ik je vragen? Nou door middel van de meest recente, geavanceerde en ultiem hydraterende technologieën natuurlijk! Het masker bevat Dewdration, Hydrapack en GreenEnergy. Die ingrediënten zeggen mij ook helemaal niks hoor, dus ik neem het maar gewoon aan.

Ik haak even in op het langdurig, middellang en kortstondig resultaat. Want daar wordt het voor mij interessant. Je moet namelijk weten dat ik een nogal luie gebruiker ben van crèmes, maskers, scrubs en aanverwante artikelen. Ik vind het zeker lekker om te tutten maar het kost vaak zoveel tijd. En daar heb ik gewoon niet altijd zin in. Vooral 's avonds, als ik gewoon naar bed wil, ga ik niet nog uitgebreid in de weer met watjes en smeersels. Maar dit masker kun je op maar liefst drie verschillende manieren gebruiken. Ook op de luie manier!

Voor kortstondig resultaat smeer je het op je gereinigde gezicht, hals en eventueel decolleté en laat je het voor zo'n 10 tot 20 minuutjes zitten. Daarna veeg je het meeste restant af met een tissue en smeert de rest in je huid, als een dag- of nachtcrème. Klinkt goed, niet?
De tweede manier, voor middellang resultaat, spreekt mij het minst aan maar dat komt omdat ik nooit in een vliegtuig zit. Je kunt het namelijk ook opsmeren vlak voordat je aan je vliegreis begint. De lucht in een vliegtuig is niet heel best en met dit masker geef je je huid een beschermende oppepper. Voor de globetrotters onder ons kan dit best fijn zijn, denk ik.
Maar waar ik het meest enthousiast over ben is het langdurige resultaat. Dat werkt namelijk zo. Vlak voor je naar bed gaat maak je je gezicht schoon en daarna smeer je dit masker op als een nachtcrème. Alle supersonische bestanddelen kunnen op deze manier de hele nacht hun werk doen. Terwijl je er zelf geen werk aan hebt. Ideaal!

Toegegeven, de kleur ziet er niet heel aantrekkelijk uit. Gelukkig maakt de frisse geur dat helemaal goed. Ik ruik in elk geval kokosnoot en een vleug honing maar er schijnt ook appel en gember in te zitten. Hoewel het een kleimasker is laat het goedje zich makkelijk uitsmeren. De structuur is glad.

Zodra het spul op je gezicht zit voelt je huid koud, fris aan. Ik vind het een lekkere gewaarwording. Kijk wel uit rondom je ogen en je lippen want daar zorgt het voor een minder fijne prikkeling. Ik spreek uit ervaring. En dan terug naar de hamvraag. Doet het wat het belooft? En is het de prijs waard? Mijn huid voelt na een nacht volkomen gehydrateerd te zijn inderdaad heerlijk zacht aan. Ik denk net wat zachter dan als ik een gewone nachtcrème heb gebruikt. Het is zeker een fijn en vooral luxe product, en ik ben er hartstikke blij mee. Want je zult mij een gegeven paard nooit in de bek zien kijken natuurlijk. Maar of ik er zelf bijna vijftig euro voor zou neertellen? Die kans acht ik uiterst klein.

3 opmerkingen:

Vnn zei

Ik verwijs voor dit soort dingen altijd naar de aflevering van De Rekenkamer waarin, o.a. Jetske Ultee, uitlegde waarom dure crèmes niet beter werken dan goedkope crèmes (integendeel in het geval van Vaseline!). Ik zeg het nu even kort door de bocht maar ook de documentaire van Sunny Bergman ging hierover. Uiteindelijk betaal je voor de naam, de marketing.
Ik blijf me hierover verbazen.

Vnn zei

Ik bedoede natuurlijk EEN documentaire van S. Bergman.

Als ik zo'n pot Glamglow cadeau zou krijgen zou ik 'm trouwens ook weer niet weggooien hoor ;)

Maartje Traint zei

Hij klinkt lekker maar prijzig inderdaad. Als hij op is, is deze een aanrader: https://www.ah.nl/producten/product/wi189063/dr-van-der-hoog-nachtmasker-goodnight-wrinkles-a-aging