zondag 1 januari 2017

Plog 681 - Een vermoeiend begin

Plog 681: wat deed ik allemaal op 01 januari 2017?

Goedemorgen! Nou 2017, als dit je voorbode is voor de rest van het jaar kom dan maar op!

Sara is ook blij dat we vandaag opnieuw beginnen. Afgelopen nacht kwam ze wel zo'n twintig keer naar boven. We zijn er allemaal nog wat moe van.

Je dacht toch zeker niet dat ik de hagelslag in 2016 zou laten hè?

Dit is de laatste actie die verband houdt met de jaarwisseling en alles wat daarbij komt kijken die ik onderneem. Hierna is het klaar. Geen nieuwjaarswensen, geen handjes, geen kussen meer. Alle welgemeende plichtplegingen hebben op allerlei manieren plaatsgevonden. Nu ben ik er klaar mee. Maar dan ook helemaal. Oh, en we winnen twee keer vijf euro. Ka$$a!

In Sjrd heb ik mijn metgezel gevonden wat betreft de hartgrondige hekel aan 1 januari. Een paar jaar geleden hebben we die hele handel dan ook rücksichtslos afgeschaft. Dat voelt nog steeds enorm bevrijdend. Over tot de orde van de dag. Poetsen. Met alcohol.

Ik lummel wat rond in huis, doe een klein dutje op de bank en voor ik het weet is het alweer tijd voor een lichte lunch.

Tegen alle verwachtingen in heb ik de weg naar de douche gevonden voor een verfrissende nieuwjaarsduik. Het is inmiddels alweer zo laat dat ik de dagcrème over kan slaan.

Hoewel het nog steeds licht is buiten, dus zo ontzettend achter loop ik nou ook weer niet.

Gelukkig. Sara is echt weer haar normale zelf. Het knallen is gestopt en alles wat op haar hoogte staat wordt aan een nauwkeurige tonginspectie onderworpen. Lekker bezig hond.

Woeps. Heel misschien ben ik net wakker geworden uit mijn tweede dutje van vandaag.

Voordeel is wel dat ik nu erg uitgerust ben om ten volste te genieten van Claudia de Breij. Wat een show hè? Prachtig. Prachtig!

We koken een maaltje. Dat gaat gewoon door in het nieuwe jaar. Hopelijk komen er weer wat fijne recepten tot mij de komende tijd, want ik merk dat er alweer flink de klad komt in de broodnodige variatie.

Gelukkig doet deze pasta het nog steeds prima.

Weet je wat? Het is tien uur geweest. Ik begin vast aan mijn voorslaapje. Of ik straks nog een keer spray zie ik dan wel. Het lijf is uitgeput.

Hej hej.

2 opmerkingen:

Neeltje zei

Ga eens naar de website Simpel en Lwkker, staan hele simpele en lekkere gerechten op. En gefeliciteerd met je prijs! 😃

Anoniem zei

www.gewoonwateenstudentjesavondseet.nl

groet

Roelien