zaterdag 7 januari 2017

Plog 686 - Ijzel schmijzel

Plog 686: wat deed ik allemaal op 07 januari 2017?

Nou daar issie dan eindelijk hoor. De lang verwachte horrorwinter. Welkom!

We hadden allemaal wilde plannen gemaakt voor vandaag. Voornamelijk met de auto op pad, het land in. Die hebben we toch maar bijgesteld. We zijn wel goed maar niet gek. Gelukkig staan alle seinen qua hagelslag wel gewoon op groen.

Sneeuw is zeker niet haar lievelings. Maar goed dat ze niet meer op Lesbos rondzwerft. Daar had ze pas echt sneeuw meegemaakt.

Het is weer zover. Ons doucheputje is verstopt. Voornamelijk met mijn haren en slijmklodders. Sjrd en ik stropen de mouwen op om dit varkentje eens te wassen. We zijn een geoliede machine. Hij doet het echt vieze werk, ook omdat dat voor mij niet heel gezond is. Ik sop vervolgens alles uit met chloor. Want het moet wel eerlijk verdeeld worden. En ik kan dat gewoon beter.

Ik zat nog met een doosje eieren waar nu echt iets mee moet gebeuren.

Dit ruimt alvast goed op. Al kan ik voor de eetbeleving beter een ander stuk uit de krant nemen om te lezen.

Je haren wassen zonder dat de badkamer blank komt te staan is echt een stuk relaxter. Maar eigenlijk heeft dat niks met mijn outfit te maken.

Een foto die is geplaatst door slomeneri | irène mols (@slomeneri) op

Hoewel de wegen spekglad zijn hebben we toch wel zin in een frisse neus. En avontuur!

Zolang de stoepen maar niet geveegd zijn is het best goed te zijn. Gelukkig zijn de meeste mensen in onze straat niet van die propere brave burgers die hun stoepje lekker schoon houden.

We zijn nog niet thuis of buurtmeisje Mrl staat voor de deur. Ze wil heel graag even met Sara komen knuffelen. Snap ik. Gezellig! Ze praat ons meteen bij over haar gehaalde zwemdiploma, losse tanden en nieuwe schoenen. Heerlijk kind.

Hier maakte ik een kleine miscalculatie. De portie tomaten couscous soep in de vriezer bleek kleiner dan ingeschat. Maar ik ben niet voor een gat te vangen. Ik deed gewoon een Jezusje. Wat bouillon erbij, beetje couscous toevoegen, restje Tomato Frito erdoorheen. Het is zo simpel.

Precies genoeg voor twee personen. En nog steeds goed gevuld.

We hebben een afspraak buiten de deur en we gaan het er gewoon op wagen. Het is maar een klein stukje rijden. Komt vast goed. Wel eerst ijs hakken.

Je zou het een nieuwjaarsborreltje kunnen noemen. Maar dat doen we natuurlijk niet. We drinken gewoon champagne met Nk. We hebben van alles om op te proosten. Dat doen we dan ook. Alweer.

Cheers! De zelfontspanner nemen we ook lekker mee naar 2017. Mooie gadget.

Hej hej.

Geen opmerkingen: