zondag 8 januari 2017

Plog 687 - Geen gorilla's in de mist

Plog 687: wat deed ik allemaal op 08 januari 2017?

Goedemorgen deze zondagmorgen. Mijn dag begint met de krant. Ik lees een artikel over hoe belangrijk het is dat je als patiënt zo veel mogelijk de regie houdt over je eigen behandeling en zorg. Sjrd en ik hebben het hier heel vaak over. Toevallig wordt er ook nog een moeder van een kind met CF geïnterviewd.

Dit dus. En mondig zijn kan ook prima met een glimlach en wat humor. Vaak werkt dat zelfs nog beter.

Sara is vooral erg hondig. Op haar mandje taco calzone.

Een dag niet gewassen is een dag niet geleefd. Dus daar gaan we weer.

Een dag niet onder de douche geweest is gewoon niet zo fris. En dat moet je in principe niet willen. Ik vind het wel weer voor de Eskimolook. Ook wordt het nu echt tijd om de kapper te bellen. Los is stom, vast is stom. Er moet iets gebeuren!

Ineens had ik weer eens zin in appelstroop. Of kruutje, zoals ze dat hier noemen.

Sjrd! Vriend. Man. Opperteller. Wat zit je nu weer allemaal te berekenen? Ik hoor het straks wel.

Omdat ik weet dat ik hier morgen, na het sporten, zeker geen zin in heb ga ik nu maar alvast de weekboodschappen doen. Ik voel me een baas.

Als iedereen is uitgeteld en uitgewinkeld kunnen we op pad. Met vers fruit in de hand. Wat wil een mens nog meer?

Het is eh, vrij mistig. Min wenkbrauwen voelen al snel kletsnat van de dauw. Grappig.

We nemen geen gorilla's waar, in de mist. Wel heel veel waterdieren. En ze zijn enorm luidruchtig. Maar die zien natuurlijk ook geen poot voor ogen dus eigenlijk is het wel slim van ze.

Van wandelen krijg je honger. Ik zet me achter mijn aanrecht en YouTube. Daar vond ik een lekker pastagerecht. Het kanaal van Foodgloss is mijn nieuwste ontdekking. Laten we beginnen!

Nou, dat ziet er helemaal niet verkeerd uit. En zo smaakt het ook. Deze pasta met kip in pestosaus is een blijvertje.

Hej hej.

Geen opmerkingen: