zaterdag 14 januari 2017

Plog 692 - Misschien een Mini

Plog 692: wat deed ik allemaal op 14 januari 2017?

Een hele goede morgen gezin van me! Wat een gezelligheid, zo samen aan de ochtenddis. 's Morgens zijn de rollen aan tafel precies omgedraaid zoals je wel ziet.

De hoop dat het met deze plant nog goed gaat komen ben ik stilletjes aan op aan het geven. Zonde.

Zeg Irène, heb je nou al een afspraak gemaakt bij de kapper? Bijna... Ik weet ook niet waarom ik het zo lang uitstel. Misschien ben ik wel bang voor een impulsieve actie. Iets radicaals. Maar ik wil helemaal niks met kort en pittig, laat staan paars, dus die angst is irreëel. Vandaag nog maar een suf vlechtje en dan bel ik dinsdag. Echt.

Vandaag hebben we heel andere dingen aan ons hoofd. Laten we vertrekken.

Een best wel tochtige autoshowroom. Daar zitten we ja. Ik kan nu wel heel geheimzinnig gaan doen over het waarom hiervan maar dat is ook een beetje kansloos. We zijn ons gewoon aan het oriënteren op een andere auto. En een Mini lijkt ons wel wat.

Om tafel met de verkoper dus. Boekjes, folders, dingen. En vlaai. Kijk, dan ben ik eigenlijk al om.

Met een fijne proefrit in de benen en een hoop studiemateriaal in de tas op weg naar huis. Het wordt alweer donker.

Sjrd neemt dat studeren altijd erg serieus. Hij kent de folders inmiddels uit zijn hoofd. Er wordt gestreept, geteld, gewikt, gewogen. Laten we vooral geen overhaaste beslissingen nemen en er nog wat nachtjes over slapen.

En een hapje buiten de deur eten. Daar is het wel een dag voor.

Veel van onze favoriete Italiaanse restaurants zaten al vol maar bij Piero was nog wel plek in de herberg. Hier hebben we nog niet eerder gegeten. Tijd voor een test!

Misschien is het wel een leuk idee om dit jaar alle Italiaanse restaurants en pizzeria's in Roermond te testen?! Het is in elk geval een goed excuus om vaak een hapje buiten de deur te eten. En samen op date te gaan. Bij Piero zijn ze in elk geval niet zuinig met zout. Zowel de huisgemaakte tomatensoep als mijn pizza margherita zorgt voor flink wat nadorst. Maar zoals je weet neem ik het leven graag met een korreltje zout. Al met al geef ik deze Piero een 7,5.

Hej hej.

2 opmerkingen:

Roelien zei

Hai,

Rijd al jaren Mini, naar volle tevredenheid, nog nooit een probleem mee gehad, zeer betrouwbare auto. Ik wil niet anders meer!(het enige nadeel vind ik, dat als je een vrachtwagen inhaalt, je je wel heel erg klein voelt, en hoopt dat ze je zien!)
groet
Roelien

X zei

Hier ook een mini bestuurder. Heel blij mee. Lekker veel power en ook controle. Twee minpuntjes: je bent niet meer anoniem (met mijn print dan) en mensen verwachten niet dat je power hebt dus gaan niet aan de kant als je op de linkerbaan rijdt.
Guilty pleasure: met de ramen open rijden omdat de motor zo fijn klinkt en dan hoor je dat goed.

KimT