donderdag 19 januari 2017

Plog 696 - Een pony zonder zadel

Plog 696: wat deed ik allemaal op 19 januari 2017?

Een hele goede morgen. Ik sliep als een roosje en nu heb ik honger als een paard.

Oh Sara, wat ben je weer ontzettend goed bezig. Ik ken geen betere spraycoach dan jij.

Oh jee. Wordt het zo'n dag? Waarop ik via allerlei kanalen zoveel mogelijk viezigheid tot me neem. Nog voor het middaguur. Het zal wel samenhangen met mijn naderende maandstonden. Ik wel, zou ik bijna zeggen.

Het is een wonder dat ik me nog op tijd in de kleren heb weten te hijsen.

Japanse mix is mijn guilty pleasure. Als ik weet dat het in huis is, word ik als vanzelf naar het kastje getrokken waarin het zakje mij ligt te roepen. Daarom koop ik het niet zo vaak. Het is zelfs zo erg dat ik extra snel en mezelf vermanend langs het bewuste winkelschap loop. "Nee Irène, je laat het gewoon in de winkel liggen!" zeg ik dan. Hardop. Japanse mix zit ook nog eens barstensvol koolhydraten. Geen hele gelukkige combinatie met een latente diabetes. Daarom ga ik nu even een partijtje overcompenseren.

En toen... Was het eindelijk tijd voor de kapper! Wat zal het toch eens worden?

We beginnen in elk geval met een frisse kleur.

En dan is het tijd voor de schaar. Hij gaat op heel wat plekken in mijn haar. Ook aan de voorkant. Er wordt een pony geschapen...!

Ik laat het eindresultaat meteen even aan mijn ouders zien. Mijn vader: "Wanneer komt het zadel?" Humor om te lachen. Ha ha.

In de kelder is het echter serious business. En daar gniffelen mijn moeder en ik dan weer om. Maar de berg van gips is wel echt mooi geworden.

Vooruit. Hier is hij dan: mijn pony. Zelf vind ik het leuk staan. Wel even wennen, en hij moet nog een beetje op zijn plek vallen. Maar ik heb in elk geval geen spijt van deze redelijk impulsieve actie.

Pony of niet, er moet ook gewoon gekookt worden. En gegeten. Smakelijk!

Als er ook nog chocola aan te pas moet komen weet je dat het echt bijna zover is. Nou ja, ik omarm het maar. Al zegt Fajah dat je je hongergevoel juist moet omarmen. Maar zij wordt vast niet meer ongesteld, met dat chronisch ondervoede lijf.

Hej hej.

4 opmerkingen:

Vnn zei

Staat je goed die pony, ik dacht het al! Maar ben je al gewend aan het gekriebel op je voorhoofd?
Zal ik ook weer..? We gaan het er maar eens over hebben op onze date deze week he.

Mara zei

Staat je goed! Ik vraag me alleen af of je niet gillend gek zal worden van al die haren op je voorhoofd.
Maar dat lezen we vast nog eens terug over een tijdje! X

Neeltje zei

Top kapsel!

Judith zei

Oe, dat is mijn favoriete Tony-smaak. De pony staat je goed. Je krijgt er wel een heel ander gezicht van!