zondag 22 januari 2017

Plog 699 - Een beetje een Playmobil poppetje

Plog 699: wat deed ik allemaal op 22 januari 2017?

Goedemorgen! Zeg Saar, kun jij anders voor de foto nog eens een keer ga...? Joe, bedankt. 

Boterhammetje met hagelslag dan maar? Het is tenslotte zondag.

We zijn allebei nogal in een knuffelige stemming. Laten we daar dan maar iets mee doen.

Maar nu moet ik nodig oranje soep maken. Het is bijna jammer dat er nu geen Olympische Spelen of een of ander WK is. Dan was die oranje soep pas echt tot zijn recht gekomen. De enige associatie die ik nu met oranje kan verzinnen is de teint van Trumps plofkop. Hm. Snel vergeten.

Zondag of niet, elke dag wasdag.

Ik ben nog steeds blij met mijn pony maar het geheel geeft me ook wel een beetje de looks van een Playmobil poppetje. Met zo'n helm van haar.

Allez. Het is weer zover, het einde van de maand lonkt. Lekker bonnetjes inkloppen.

Na gedane arbeid smaakt de wijn nog lekkerder. Zo is het ook. 

Je zou kunnen zeggen dat we een rustige zondag houden. Maar in feite is er keihard gewerkt, met verse soep, waskunsten en btw-aangiftes. Dat er nu ook nog camembert op tafel staat maakt de dag af. Ik weet pas sinds kort dat ik camembert lust... Ik blijf het zeggen. Wat heb ik een hoop gemist op culinair gebied en wat ben ik blij de kans te hebben gekregen zoveel in te kunnen halen. Smakelijk!

Hè leuk, Zondag met Lubach is weer op tv. En de stempel voor het nieuwe seizoen is meteen gedrukt met dit briljante filmpje. Fantastisch!

Hej hej.

3 opmerkingen:

Vnn zei

Ik besef nu pas dat je inderdaad heel veel gemist hebt op culinair gebied. Er zijn nog minstens 100 andere kazen die je moet proberen, Camembert is echt niet de lekkerste (smaken verschillen natuurlijk..).

Ik ben ook blij dat Lubach weer terug is. En dat de wereld dat filmpje ook kan waarderen.

Mara zei

Epoisse! Op noten of rozijnenbrood. Met een beetje appelstroop. Tip!

Neeltje zei

Oranje boven! 😊