maandag 23 januari 2017

Plog 700 - De zevenhonderdste!

Plog 700: wat deed ik allemaal op 23 januari 2017?

Goedemorgen bij mijn 700ste plog! De zevenhonderdste ja. Ik kan zelf ook amper geloven dat ik al 700 dagen bezig ben met dit tijdverdrijf. In de eerste plaats is het vooral een leuke manier van herinneringen bewaren, gewoon voor mezelf. Maar aan de bezoekersaantallen te zien vinden veel mensen (maar echt, heel veel) het de moeite waard om dagelijks een kijkje te nemen in mijn niet zo heel spannende leven vol herhalingen van zetten. Dankjewel daarvoor! Ik zeg dat niet zo vaak maar ik meen het wel. Dus bij dezen. Ik vind het super dat jij mijn publiek bent! En jij! En jij! Als ik Oprah was gaf ik iedereen een auto. Maar ik ben Oprah niet.

Dus het blijft bij mijn grote dank en oneindige liefde. En je weet het, liefde vind je op de gekste plaatsen. Degene die raadt waar ik deze liefde vond stuur ik een kaartje. Beloofd!

Sara is trouwens ook ontzettend dankbaar. Want het gros van mijn lezers komt hier om haar mijn plog te zien outshinen. Dat weet ik heus wel.

Maar goed. Het is maandag. Moet er dan niet gesport worden? Ehm, eigenlijk wel ja. Maar de goeroe zit nog steeds met zijn batsen in de sneeuw en ik kan het vandaag echt niet opbrengen om in mijn eentje wat te gaan staan hengsten in de gymzaal. Dus ik had bedacht dat ik voor deze keer niet hoef te gaan sporten en me daarvoor in de plaats op het huishouden stort. Völlig!

Dat er hier dan ook 700 van zijn is even gek als leuk.

Het bed is dan wel afgehaald en de wasmachine staat aan maar verder verzandt het allemaal een beetje in random gelummel. Plog maken, vlogs kijken, een weekmenu verzinnen en het boodschappenbriefje vullen. En alle geteste en goed bevonden pastagerechten in een nieuw schriftje opschrijven. Opdat ik niet vergeet en ter inspiratie bij dreigende kookmoeheid. Maar eigenlijk is het allemaal procrastinatie voor dat waar ik echt mee aan de slag moet. Over tweeënhalve week moet ik een presentatie geven op een symposium. Ik ben al een heel eind met mijn verhaal maar de moeilijkste stukjes laten het langst op zich wachten. Mezelf kennende zal het wel weer een eindsprintje worden. Hoewel ik in het algemeen niet zo goed tegen druk kan, presteer ik er onder bepaalde omstandigheden juist het beste onder.

De boodschappenlijst is in elk geval gedicht. Verzamelen maar!

Hoppa. Alles weer in hoes.

En als ik zeg alles, bedoel ik ook alles.

We doppen allemaal onze eigen boontjes hier in huis.

Deze pose is nieuw. Origineel ook. Fijn zo'n hond die meewerkt aan de nodige afwisseling op een dagelijks plog.

De vegaburgers zijn een blijvertje. Vanavond proeven we de groenteburger. Wat mij betreft de lekkerste tot nu toe. Maar met sperziebonen smaakt eigenlijk alles lekker.

Hej hej.

9 opmerkingen:

Ellen zei

dat hartje moet je gevonden hebben op een gezichtofogenschoonmaakjewatje!

Anoniem zei

De 700e ik vind het een mijlpaal! Gefeliciteerd Irene

Natuurlijk kom ik voor Sara, maar ook om je heerlijke droge commentaren en vrolijke teksten. En je prachtige ontbijtfoto's... Ik roep meestal Hartelijk Hagelsag terug naar je, maar ja daar hoor jij natuurlijk niks van....

Fijne dag!

Marjan NH

Anoniem zei

Hartje: Hagelslag?

Gazimiki zei

Gefeliciteerd met de 700e :-) Ik ben fan!
Minca, Den Haag

Simone Van Mook zei

Gefeliciteerd met je 700e! Ga zo door:)

Petra zei

Zo leuk om te lezen....
Het hartje ligt op je fleece deken
Groetjes uit IJSSELSTEIN

Petra zei

Zo leuk om te lezen....
Het hartje ligt op je fleece deken
Groetjes uit IJSSELSTEIN

Neeltje zei

Gefeliciteerd met deze mijlpaal! Ben sinds kort een van je volgers. Vind met name je manier van bloggen erg leuk. En ik laat de foto's van Sara aan onze honden zie. Misschien steken ze er iets van op. En wat het hartje betreft......tussen de was?

Margreeth zei

Hai, komt het hartje van je mascara?

Groetjes Margreeth