dinsdag 24 januari 2017

Plog 701 - Wij zijn niet zulke mensen

Plog 701: wat deed ik allemaal op 24 januari 2017?

Word je wakker, doe je de gordijnen open, is de wereld wit. Wat een verrassing!

Hagelslag, dat is dan weer geen verrassing. Ik heb erg gelachen om de binnengekomen antwoorden op het hartjesraadsel van gisteren. Veel mensen dachten dat ik het aangetroffen heb in de hagelslag. Neen, allerminst. Als kleine hint geef ik mee dat ik de foto maakte met een macrolens. Het was werkelijk een heel klein hartje, met het blote oog bijna niet waarneembaar. Oh, en hartelijk hagelslag terug, Marjan NH!

Sneeuw schreeuwt natuurlijk om Uggs. Heb ik!

Dus ik appte mijn moeder vorige week. "Zeg, moeten we eigenlijk niet ook nog gaan sale shoppen???" Vandaag voegen we de daad bij het woord. Joepie!

Eerst even een goede bodem leggen. Dit lijkt me wel een lekkere lunch.

Grapje natuurlijk. Tosti's for life. En voor mijn moeder een soepie.

Er zijn mensen die beweren nooit goed te kunnen slagen tijdens de sale. Omdat alles zogenaamd al weg is en huilie huilie. Wij zijn niet zulke mensen. Wij kunnen gewoon heel goed zoeken. De leren tas is voor mij, de rest voor mijn moeder. Alles was al flink afgeprijsd maar vanaf drie stuks krijg je nog eens 30% extra korting. Score!

Dit geloof je toch niet. Heb ik eindelijk geleerd koffie te drinken opdat we dan samen ergens - gezéllig! - koffie kunnen drinken, zit ik in mijn eentje aan de cappuccino. Want mijn moeder heeft meer zin in een verse jus d'orange. Mijn pony is er prompt opstandig van gaan zitten.

En weer dóór! Waar mijn moeder altijd slaagt bij Steps, sta ik steevast met een rokende pinpas bij The Sting.

We kunnen spreken van een meer dan geslaagde middag. En nu op een drafje naar huis. We zijn kapot.

En mijn longen willen worden gesprayd. Prima, wordt geregeld.

Met mijn laatste krachten pers ik er deze lekkere pasta uit. Daarna stort ik, intens tevreden, in op de bank.

Hej hej.

Geen opmerkingen: