maandag 30 januari 2017

Plog 706 - Alles is een beetje grijs

Plog 706: wat deed ik allemaal op 30 januari 2016?

Goedemorgen. Sara en ik hebben weer super veel zin in een nieuwe week. Toch Saar?

Hagelslagsgewijs kan er al weinig meer misgaan.

Maar bij de fysio is het andere koek. Extreme omstandigheden vragen om extreme maatregelen. Ik klim met een zwaar gemoed en een warme automatencappuccino op de loopband. Zou het helpen?

Neplach aan en gaan. Naar huis. Godzijdank zit het er weer op. Het moest weer van heel diep komen.

Wat ook van diep moest komen maar zich plots pal onder mijn hersenpan bevond, waren de juiste letters, woorden en zinnen. In een vloeiende beweging tik ik mijn praatje af. De basis staat. Dat is alvast een fijn gevoel. Nu alleen nog een beetje bijschaven her en der.

Ik ben er echt wel blij mee hoor, ook al straal ik dat niet uit. Komt omdat ik moe ben. En me nog een gang naar de supermarkt wacht. Daar heb ik ook precies nul zin in.

Fase één van het wekelijkse boodschappenfeest is alvast getackeld. Dikke prima.

Hoi lievelingsen! Gezellig dat we allemaal thuis zijn. Dan ga ik nu echt echt echt naar de supermarkt.

Koken, opruimen, sprayen. Even alles lekker tegelijk. Ik heb namelijk best wel haast.

Zo'n bord goed gelukte pasta is dan altijd een baken van rust hoor. Een zenmoment met tonijn. Maar echt.

Precies om zeven uur zit ik op een krakkemikkige opklapstoel klaar voor de eerste avond van mijn cursus. Eindelijk ga ik me verdiepen in de onderliggende functies van mijn systeemcamera. Het is de bedoeling dat ik over drie weken de automatische stand definitief vaarwel kan zeggen. Ich bin gespannt...

Het is vooral taaie theorie maar nu mogen we een praktijkopdrachtje uitvoeren. Je ziet hier een wit en een zwart vel op de muur hangen. Onmiskenbaar toch?

Fotografeer je echter het zwarte vel in zijn geheel dan ziet de camera het als grijs.

En voor het witte vel geldt hetzelfde. Dat wist ik dus niet. Gut ik heb echt al het een en ander geleerd vanavond. Na anderhalf uur staat mijn hoofd op springen en is mijn rug kapot. Ik overweeg serieus om volgende week mijn eigen campingstoel mee te nemen.

Hej hej.

Geen opmerkingen: