woensdag 1 februari 2017

Hoe goed hij me kent

Je zou het de 'boyfriend tag' kunnen noemen.
Ik vind het vooral een leuk lijstje vragen om te peilen hoe goed hij me kent. 

1. Waar kijkt ze het liefste naar op tv?
Hij: Human interest programma's. Bijvoorbeeld van Coen Verbraak.
Ik: Dat klopt wel ja. En Call the Midwife.

2. Noem iets wat ze niet lust?
Hij: Spruitjes.
Ik: Correct. Denk ik althans. Want sinds mijn kindertijd niet meer gegeten en vooralsnog nooit de behoefte gehad ze nog eens te proeven. Wie weet vind ik ze nu super lekker en beleef ik over een tijdje een vergelijkbare aha-erlebnis als met camembert en cappuccino?

3. Jullie zijn uit eten. Wat bestelt ze te drinken?
Hij: Cola light.
Ik: Wat puriteins! Ik bestel meestal iets met alcohol hoor. Al gelang naar het seizoen een rood, roze of wit wijntje en als we bij Lounge 44 eten meestal eerst een stevig aperitief.

4. Wat is haar schoenmaat?
Hij: 37.
Ik: Heel goed.

5. Als ze spullen zou verzamelen, wat zou dat dan zijn?
Hij: Tassen. Of schoenen.
Ik: Hahaha! Als... Het valt me nog mee dat je me geen hoarder noemt. Ik heb namelijk nogal snel de neiging verzamelingen te beginnen. Dat voert al terug naar mijn prille kindertijd. Plastic zakjes, elastiekjes, vulpenvullingen, de balletjes uit vulpenvullingen, potloodslijpsel, potloodpunten, papieren tassen met een toffe opdruk, gummen, stickers. Verzin het en ik heb het gespaard.

6. Wat is haar favoriete broodje?
Hij: Momenteel een tosti.
Ik: Klopt. Al concurreert hij zwaar met de clubsandwich en een bruin broodje zalm.

7. Noem iets wat ze elke dag zou kunnen eten?
Hij: Pasta.
Ik: Net als jij!

8. Wat is haar favoriete ontbijtje?
Hij: Boterhammen met vlees.
Ik: Lees je mijn blog maar half of zo?!

9. Wat is haar favoriete muziek?
Hij: Eighties.
Ik: Dit is zo'n antwoord wat meer uit jezelf komt volgens mij. Ik vind veel muziek uit de eighties inderdaad heel erg leuk maar dat het mijn favoriete muziek is kan ik niet zeggen. In welke muziek ik zin heb hangt heel erg van mijn stemming af. Keane (dus niet Kane!) gaat er echter altijd wel in.

10. Wat is haar favoriete sportteam?
Hij: PSV.
Ik: Simply the best!

11. Welke kleur hebben haar ogen?
Hij: Na lang denken... Dat weet ik niet precies. Ik denk blauw-grijs, een beetje zo'n zelfde kleur als ik.
Ik: Pfff. *oogrol*

12. Wat doe jij waarvan ze zou willen dat je het niet deed?
Hij: Ze(i)veren!
Ik: Hahaha! Een van Sjrds vele positieve eigenschappen is zijn grote zelfkennis en de gave eerlijk te durven spiegelen. Soms word ik inderdaad gek van de hoeveelheid feitjes, weetjes en voor mij niet altijd even interessante verhalen die uit zijn mond rollen. Maar veel liever heb ik dat hij stopt met het knippen en schoonmaken van zijn nagels zijn mond! (Ook een manier om nagelbijten te omschrijven ja.) En het onophoudelijk gewiebel met zijn voeten! (Zelf noemt hij het restless legs syndrome.)

13. Waar is ze geboren?
Hij: In Geldrop, in het ziekenhuis.
Ik: Daar waar mijn blauw-grijze ogen het levenslicht voor het eerst aanschouwden.

14. Wat is haar favoriete gebak?
Hij: Kersenvlaai, of abrikozenvlaai.
Ik: Of pruimenvlaai, net waar ik op dat moment zin in heb. Maar inderdaad, een gewone Limburgse rastervlaai met één soort fruit.

15. Wat voor sporten heeft ze allemaal gedaan?
Hij: Volleybal, hardlopen, handbal, golfen.
Ik: Ook hiervoor geldt: wat deed ik niet?! Volgens mij ontbreken alleen parachutespringen, diepzeeduiken en schanssprinen nog aan het rijtje te beoefenen sporten.

16. Wat zou ze uren kunnen doen?
Hij: Candy Crush.
Ik: En dat doet ze dan ook. Veelvuldig.

17. Wat voor uniek talent heeft ze?
Hij: Schrijven.
Ik: Ah lief. Maar zo uniek is dat toch niet?

18. Hoelang zijn jullie al samen?
Hij: 13,5 jaar.
Ik: And counting.

19. Waar heeft ze een grote hekel aan?
Hij: Bejaarden!
Ik: Hahaha. Uhm ja. Dat kan ik niet ontkennen. Maar mag ik het nuanceren tot mensen? Want bejaardheid heeft niet altijd met leeftijd te maken. Soms denk ik dat een hut op de hei de beste plek voor mij is. Met veel dieren en goede wifi. Dat wel. 

20. Waar is ze bang voor?
Hij: Medische toestanden.
Ik: Niks meer aan toe te voegen.

1 opmerking:

Vnn zei

Dat hij jouw schoenmaat weet vind ik echt knap!
Maar jij hebt toch knalblauwe ogen? Ik zou dat niet blauw-grijs noemen.
In godsnaam, ga nog eens spruitjes proberen! Je bent geen kind meer en ze zijn GODDELIJK! Zelfs Floris vindt ze heerlijk. Als je ze geprobeerd hebt, mag je weer zeggen dat je ze nog steeds niet lekker vindt.