zondag 5 februari 2017

Plog 711 - Een beetje meh

Plog 711: wat deed ik op 05 februari 2017?

Goedemorgen. Het begint steeds meer ergens op te lijken in de hal. Helaas hangen de deuren nog niet. Het natte weer van gisteren gooide behoorlijk wat roet in het eten. Het poept heel open en vrij zo zonder deur, kan ik melden. Het heeft wel wat.

Maar goed. Eerst hagelslag. Prioriteiten stellen.

Ik pik meteen nog even een huiswerkopdrachtje voor maandag mee. Achtergrond scherp, voorgrond onscherp. Gelukt.

En andersom natuurlijk. Ook gelukt. Zou ik al klaar zijn voor een gezellige trouwreportage? Ha ha. 

Ik lach wel maar vanbinnen ben ik tamelijk chagrijnig. De troep in huis begint me lichtelijk op te breken onderhand.

Om het af te toppen trof ik ook nog een minder vrolijke fluim aan zonet. Je hebt zeg maar vier categorieën. Een sputumklodder met spoortjes van spoortjes bloed. Verwaarloosbaar. De categorie daarboven is met spoortjes bloed. Irritant maar ook niet heel zorgelijk. Dan volgt de klodder die gemengd is met serieus bloed. Bezorgt me doorgaans toch wel knikkende knietjes. En alles daarboven wil ik niet eens beschrijven. Die van zonet was categorie drie. Klotezooi. Maar ja, had ik gisteravond maar wél moeten sprayen voor ik naar bed ging. In het stofpaleis. Spreek ik mezelf dan bestraffend toe. Sjrd vindt dat ik veel te hard en streng ben voor mezelf. Voor mij is zo'n incident echter reden te meer om de touwtjes nog wat meer aan te trekken. Het is de enige manier om controle te behouden. En verder doe ik het rustig aan vandaag.

Ja Saar, jouw rol als hulphond is extra belangrijk vandaag. Vrolijk me op, verwarm mijn hart en maak me beter.

Te allen tijde goed voor jezelf blijven zorgen. Oké.

Als Sjrd en Sara terug zijn van hun wandeling kruipen we samen op de bank met de Wii. Lekker Marioën. Pizzago!

Het brouwen van een comfortsoepje stond toch al op het program. Komt dat even goed uit.

Inmiddels een klassieker in ons huishouden, deze tomaten couscous soep met vegaballetjes. Verrekes lekker!

Zondagavond Homelandavond. Het begin heb ik in elk geval vast gehaald. Eens kijken hoever we vandaag komen. (Krap tot de helft, zo zal blijken.)

Hej hej.

Geen opmerkingen: