donderdag 16 februari 2017

Plog 721 - Het voordeel van thuiswerken

Plog 721: wat deed ik op 16 februari 2017?

Goedemorgen! Dat was wat hè, dat grote rode kruis van gisteren. Hedde ooit. Vandaag ga ik er weer fris tegenaan. Met voor de laatste keer de schilders in huis!

Ik ga het straks nog missen, die alles overheersende chaos in huis. As if...

Oké. Het heeft nu lang genoeg geduurd met dat aankloten met de insulinepen. Mijn lichaam heeft gewoon structureel meer insuline nodig en daar is een handiger manier voor. Kwestie van podje vullen en plakken. Klaar.

Het voordeel van thuiswerken is dat je het gewoon in je pyjama kunt doen. De dames aan de andere kant van Skype zitten aangekleed en wel op hun hogeschool terwijl ik nog niet eens mijn tanden heb gepoetst. Ruiken ze niks van.

Gelukkig zijn mijn ouders en inmiddels ook de schilders allang gewend aan mijn regelmatige verschijning in slaapkledij. Ze blijven allemaal stug komen dus ik neem aan dat niemand er problemen mee heeft.

Zo'n ochtend gevuld met ditjes en datjes is om voor je er erg in hebt. Ik zou ervoor kunnen kiezen nu eerst te gaan douchen maar mijn lunch roept harder. Broodjes uit de oven met een gezonde salade. Hallo!

Die joggingbroek was helemaal niet gepland maar voor ik het wist had hij zich om mijn lijf gewenteld. Maar moet je die spiegel eens zien! Hij is niet meer zilver maar ook gewoon wit. Veel, veel, veel mooier.

Sara heeft zichzelf weer van alle gemakken bediend terwijl ik boven was. Tsss. En nu eraf lui ding!

Moet je nou toch kijken! De eerste blaadjes van de hortensia komen alweer uit. En mag ik even een applaus voor de kwaliteit van deze foto? Gemaakt met de manuele stand van mijn camera, jawel! Toegegeven, het was een redelijke toevalstreffer maar een gelukje moet je soms hebben.

Ik kijk de aflevering van Zorg.nu terug waarin gepraat wordt over hoeveel een mensenleven waard is, qua zorgkosten. Behoorlijk actuele kost nu de onderhandelingen over de prijs van Orkambi in volle gang zijn. Hopelijk komen minister Schippers en fabrikant Vertex tot een aanvaardbaar compromis en duurt het nu écht niet meer lang tot Orkambi voor iedereen die er baat bij kan hebben beschikbaar is.

De schilders zijn klaar en zetten meteen onze stoel weer in elkaar. Wat een service!

En dit is dan het eindresultaat. Wat een verschil hè?! Veel evenwichtiger in ons toch wel eclectische interieur.

Wat er gebeurt als je een vers ingeschoten insulinepompje combineert met een flinke poetsbeurt laat zich raden... Gooi halverwege het bijltje er maar bij neer en neem een duik in de snoepkast. Haat aan hypo's!

Sjrd is vanavond pas na achten thuis en eigenlijk zouden we gescheiden eten. Het voordeel van mijn ingelaste snoepbui is dat mijn honger nu gelijk loopt met Sjrds thuiskomt en we alsnog samen kunnen dineren. Is ook veel gezelliger.

Prima pastaatje weer, een beetje van mezelf en een beetje van YouTube.

De rest van de avond lig ik hier. Volledig in stijl te relaxen. Ik kan het nog maar amper geloven. Is het klussen nu echt voorbij?

Hej hej.

1 opmerking:

Neeltje zei

Hé, het is het bruine kastje geworden! Leuk!