vrijdag 17 februari 2017

Plog 722 - Geen Flair-meisje

Plog 722: wat deed ik op 17 februari 2017?

Ik werd wakker met wallen tot op mijn knieën. Alleen hagelslag kan mij redden deze ochtend. Wel iets meer dan dit miezerige hoopje graag.

En zo te zien ben ik niet de enige die wat opstartproblemen heeft. Voelt het hoofd nog wat zwaar, Saar?

Het regent, ik ben dus moe. Ik kan maar een ding bedenken. Kaarsjes aan en geen fysio vandaag.

"Een klusje per dag," zoemt het zeurderig door mijn hoofd. Oh de indoctrinatie van mijn moeder... Vandaag heb ik er even helemaal schijt aan. Ik gris uit de manden wat ik nodig heb en dan ga ik snel weer een verdieping lager. Mijn ding in de badkamer doen kost vandaag al moeite genoeg.

Ik voel me zowaar een beetje frisser. Pure mazzel.

Misschien dat een overschot aan vitamines wel wonderen verricht. En anders is het in elk geval gewoon lekker.

Ik was net bezig met mijn boodschappenlijstje voor het weekend toen de bel ging. Mooi, dan kunnen de flesjes wijn die erop staan weer doorgestreept. Sjrd kreeg echt een heel tof kerstcadeau. Een abonnement van drie maanden op de Taste Club. Hij moest een online smaaktest invullen en krijgt nu een speciaal voor hem samengestelde doos van zes wijnen thuisgestuurd. En dat drie keer!

Mijn moeder had vroeger een abonnement op de Libelle. In mijn beleving omdat je daar een heel tof dekbedovertrek van Jan, Jans en de kinderen bij kreeg. Maar mijn moeder zal het vast ook een leuk tijdschrift hebben gevonden. Volgens mij waren wij dus Libelle-mensen en geen Margriet-mensen. Ik ontwikkelde me daarna tot een Viva-meisje. Want haar tegenhanger Flair vond ik veel te suf. Tegenwoordig lees ik nauwelijks nog tijdschriften. Hooguit gekregen LINDA.'s. Toch kocht ik zonet een Flair. Dat heeft alles te maken met mijn aards nieuwsgierige inborst.

Er staat deze week namelijk een artikel in over iemand uit de buurt, die ik een beetje 'ken'. Het gaat ook nog over wonen, huizen en interieur. Nou dan ben ik bereid ver te gaan hoor.

Ons eigen interieur krijgt ook nog wat aandacht. Nls komt de laatste dingetjes afmonteren en terughangen. De hal is dan helemaal klaar! Alleen het kitwerk in de wc moet nog even wachten, daarvoor moet de verf eerst wat meer uitharden.

We vinden het tegenwoordig ontzettend gezellig om het weekend in te luiden met borrelhapjes en wijn in plaats van een echte maaltijd. Maar als ik dit zie komen we weer niks te kort vanavond. Zelfgemaakte soep, vers gerolde wraps met kruidenkaas en gerookte zalm en natuurlijk de onvermijdelijke hompen kaas.

Proost! Op een klusvrij weekend!

Hej hej.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ach en als ik dan die berg strijkgoed zie, baal ik dat ik zelf geen strijkgoed heb... Ik kan zo heerlijk nadenken tijdens het strijken.... er valt alleen niets te strijken hier. LOL

En misschien ben je dan geen Flair-meisje.... je bent wel een Irene-meisje.. en dat kunnen er veel minder zeggen...

Proost! Op een heerlijk weekend!

Marjan NH

Neeltje zei

Ook voor jullie een fijn weekend. Nou ja, fijne zondag nog!

Danielle/daanschrijft zei

Wat heb je je haren onwijs gaaf zitten!