vrijdag 24 februari 2017

Plog 729 - Verklaring van de beha

Plog 729: wat deed ik allemaal op 24 februari 2017?

Woehoe! Goeiemorgen to the max!

En zo te zien sta ik hier niet alleen in. Sara heeft alweer van alles in petto, zo verraadt althans de stand van haar staart.

De stand van de hagelslagjes op mijn boterham is ook goed, dat zie je zo.

De wetenschap dat ik volgende week maandag niet hoef te gaan sporten maakt me vandaag uitermate blij. En gemotiveerd.

Hij was weer fijn. Mijn bovenbenen staan op een aangename manier in brand. Hier kan ik het weekend wel mee in. Alaaf!

Zal ik eens een geheimpje verklappen? Het eerste wat ik altijd doe als ik thuiskom na het sporten is die irritante, strakke sportbeha van me afwerpen. Het is mijn eigen 'Declaration of the Bra', wijlen prins Claus indachtig. Voor de jonge lezers die geen idee hebben waar ik nu weer over tetter: kijk hier maar even.

En dan is het nu toch echt meer dan de hoogste tijd om me aan mijn column te zetten. In mijn hoofd weet ik precies hoe de opbouw van mijn verhaaltje moet worden, maar het is me vooralsnog niet gelukt het geheel in goedlopende zinnen op papier te krijgen. In mijn telefoon staan wat opzetjes maar daar kan ik ook net niks mee. Hopelijk zorgt mijn behaloze staat voor precies die lichte luchtigheid waar ik naar op zoek ben.

Mijn schrijfproces en ik worden onderbroken door de deurbel. Het is de pakkettenbezorger. Ik weet wat er in deze doos zit en als ik een staart had ging ik nu kwispelen.

Tadaaaa! Sjrd kreeg voor kerst een tegoedbon voor een Nintendo Classic Mini, omdat het opgewaardeerde spelcomputertje uit vervlogen tijden op dat moment nergens leverbaar was. Op marktplaats ging het ding inmiddels meer dan over de kop. Ronduit belachelijk. Maar ja, als vraag en aanbod niet op elkaar zijn afgestemd gaat de prijs woekeren. Ik heb niet de hele tijd liggen slapen bij economie, vroeger op de havo. De mensen bij Nintendo blijkbaar ook niet want gelukkig hebben ze een hele partij nieuwe speeldoosjes geproduceerd.

Zie mij eens relaxed onderuitgezakt koningin van de bank zijn. Met een column voor mijn neus die klaar is en waar ik ook nog tevreden over ben. YES! En dan nu: Wochenende!

Heel veel zin in risotto. Met restjes groenten die nog in de ijskast lagen. En garnaaltjes die Sjrd zo meebrengt.

In ruil overhandig ik hem, namens mijn ouders, zijn verlate kerstcadeau. Hij's blij.

Oh jongens toch... Lèkker!! Volgens Sjrd misschien iets te nat maar ik houd daar juist wel van. Over smaakt valt niet te twisten.

Hej hej.

Geen opmerkingen: