vrijdag 3 maart 2017

Plog 735 - Met een kookhack!

Plog 735: wat deed ik allemaal op 03 maart 2017?

Goedemorgen. Zie je die grotendeels uitgebloeide narcissen op de achtergrond? Die staan me een partij te rieken... Ik kan niet aan mijn ontbijt beginnen voordat ik ze in de groenbak heb gegooid.

Ha Sara! Heb jij iets te melden deze morgen of moet ik je nog even met rust laten?

Hoewel ik me nog niet topfit voel ga ik toch sporten bij de fysio. Een beetje beweging is denk ik wel goed. Ik kijk gewoon hoever ik kom.

Hoppa! Ik blijk verder te komen dan gedacht. Ik wandelde en squatte mijn gebruikelijke programma met twee vingers in de neus. En om mijn stijve bovenlijf wat los te maken heeft de goeroe lekkere rek- en strekoefeningen voor me verzonnen. Precies wat ik nodig had!

Als herboren zet ik me aan mijn lunch. Met komijnekaas. Die blijken ze bij onze supermarkt ook gewoon te verkopen.

Worden mannen ook zo gelukkig van een extra opgeruimd huis? Als ik niet oppas kan ik mezelf de hele dag bezighouden met het maniakaal recht schuiven van de rode eetkamerstoelen. En de kussens op de bank opschudden. Maar de oorzaak daarvan is negen van de tien keer Sara, die elk onbewaakt moment benut om haar ranke lijf over de bank te draperen. Bij voorkeur bovenop kussens.

Verse tulpen op tafel. Dat moet gewoon deze tijd van het jaar.

Groeiende tulpen in de tuin. Leuk!

Laatst kocht ik bij de Action een zakje van dit gevriesdroogd fruit. Ge-wat? Gevriesdroogd fruit. Het is gewoon fruit maar dan gesublimeerd. Tijdens dat proces wordt water uit voedsel verwijderd terwijl het bevroren blijft. Huh? De scheikundigen onder ons zullen nu instemmend achter het beeldscherm zitten knikken. De alpha's nemen het ter kennisname aan en speuren vooral naar taalkundige flaters in dit stukje tekst. Allemaal prima. Ik was vooral benieuwd hoe dit gezonde snackje zou smaken. Inmiddels weet ik dat het... SUPER LEKKER is. Maar echt. En dus ook nog eens super gezond want er zitten nul toevoegingen in.



Sinds een tijdje is het op het grasveldje voor ons huis weer een drukte van belang. Elke dag rond de klok van vier komen ze met zijn allen naar eten zoeken. Volgens mij zijn het kauwen, want ik meen iets van grijs bij hun koppies te zien en ze lijken ook in koppeltjes te opereren. Maar ik heb net zoveel verstand van vogels als van scheikunde. Dus pin me er niet op vast.

Wel heb ik een goede kookhack voor je. Dat gat aan het uiteinde van de steel van je pan? Daar kun je dus perfect je pollepel insteken als je hem even niet gebruikt. Zo blijft je werkblad keurig schoon.

De pot schaft tomaten couscous soep met vegetarische balletjes. En voor Sjrd nog wat broodjes knakworst erbij. Curieuze combinatie inderdaad.

We gaan op de borrel bij Cn vanavond en hebben als verrassing voor Mrl Sara meegenomen. Verrassing geslaagd!

Voor het naar bed gaan breng ik mijn opvolgster de fijne kneepjes van het plogvlak bij. Jong geleerd is oud gedaan.

Hej hej.

1 opmerking:

Vnn zei

Ik gebruik zelden een pollepel maar dat vind ik toch een handige kookhack (ga nu toch ook maar vaker een pollepel gebruiken)! Om zoiets nog te leren op m'n 38e..