zondag 5 maart 2017

Plog 737 - Het sokkenbeleid

Plog 737: wat deed ik allemaal op 05 maart 2017?

Goedemorgen! Moment hoor, ik sta even wakker te worden in de eerste dappere zonnestralen.

Zullen we de winter maar gewoon afschaffen? Dit weer is toch veel beter voor ieders humeur?

Of ik me vast ga bijten in de zuidascoalitie weet ik nog niet. Eerst mijn tanden maar eens zetten in mijn boterhammen en wat andere, iets lichtere kost.

Qua sokken konden Sjrd en ik niet verder uit elkaar liggen. Zodra een van zijn sokken ook maar het geringste teken van slijtage vertoont, verwijdert hij het bewuste exemplaar uit de collectie. Ik voer een wat zuiniger beleid. Zolang mijn sokken nog niet volledig door zijn of serieuze gaten bevatten, blijf ik ze trouw dragen. Sjrd vindt die dun geworden hakken van mij natuurlijk geen gezicht. "Je koopt tassen vol nieuwe kleding maar een paar fatsoenlijke sokken kan er niet af?!" Ik moest hem beloven het paar wat ik gisteren droeg nu toch echt weg te gooien. Waarvan akte.

Wat voor sokken ik vandaag draag is een groot raadsel.

Nou, nog maar eens een bak kwak dan, voor de eiwitten. Met mango. Veel beter te pruimen dan kwak met banaan.

Het kindj is meug. Geen idee waarvan.

Of is ze licht bedwelmd door mijn nagellakdampen?

Wijn, een knabbeltje en een koersje. Nog zo'n teken van het naderende voorjaar. Fijn hoor.

Zonet schoof ik dus de lekkerste lasagne ooit de oven in. Met een saus van tomaten, wortel en bleekselderij. Mijn verwachtingen zijn erg hoog.

Terecht. Het ziet er andermaal niet uit maar dat doet aan de smaak niks af.

En zo glijden we stilletjes aan het weekend uit. Met op de valreep nog een verse tekening van Mrl, voor Sara. 😍

Hej hej.

1 opmerking:

Vnn zei

Wij dragen dezelfde sokken. Ook dezelfde maat: allemaal zwart van de Hema maat 39-42. Heel praktisch met was vouwen! Hoef je nooit te zoeken. Eigenlijk heeft R maat 45 dus hij komt er enigszins bekaaid vanaf, maar praktisch gaat hier voor.