maandag 6 maart 2017

Plog 738 - Een middag spelen op de hogeschool

Plog 738: wat deed ik allemaal op 06 maart 2017?

Goedemorgen. Het is weer maandag. Heel veel meer kan ik er niet over zeggen.

Behalve dat ik vandaag niet kan gaan sporten. Ik heb namelijk een soort van werkafspraak buiten de deur. Heel interessanterig ja!

Werktas met lunchpakket erin naast me, bril op en karren maar. Oh, en wat betreft project pony: daar ben ik nu echt helemaal klaar klaar klaar mee! Hij zit/ hangt/ waait permanent stom. Maar goed, het groeit vanzelf weer aan. Gewoon geduld hebben. Of zou het sneller gaan als je er bij tijd en wijle een beetje aan trekt?

Alle weergoden nog aan toe. Waarom moet het altijd even extreem hard regenen als ik 's heeren wegen bedwing? Doodeng vind ik dat. Maar ik ben er en er is niks ergs gebeurd onderweg.

Waar ben ik eigenlijk? In Heerlen, op de Zuyd Hogeschool. Niet voor mezelf, wees gerust. 

Wel ben ik betrokken bij een project van twee studenten ergotherapie. Zij gaan een app ontwikkelen voor kinderen met CF. Heel leuk. En toevallig weet ik nogal veel van CF. In dit geval ook heel leuk. We spraken elkaar al eerder via Skype maar vandaag is onze eerste fysieke bijeenkomst.

Spelletjes doen om tot een eigen spel te komen. Maar dat is amusant! Op deze manier wil ik een rentree in de collegebanken best heroverwegen.

Terug naar het noorden. Met een lekker vies ding voor me. Maakt mij niet uit, als het maar droog blijft.

Zwaar onderkoeld ben ik inmiddels. De waterkou is in mijn botten getrokken. Een Opkikker lijkt me wel op zijn plaats nu.

Op dagen als deze voel ik me enorm vrouw van de wereld. Met de auto ergens heen om buiten de deur te werken, op weg naar huis nog snel wat boodschappen doen en daarna ook nog gewoon in de weer met pannen. Alsof het niks kost. Daar sta je als gezond mens niet zo vaak bij stil. Maar dan heb je ook een ander referentiekader natuurlijk.

Nou, eet hartelijk smakelijk! Dit gaat er wel in nu.

Sara kan haar draai niet vinden. Zij is op dagen als deze de hond van de rekening. Heel zielig.

Kijk jij ook al naar fantastische programma Het geheime leven van 4-jarigen? Die kleine mensen blijken dus precies hetzelfde te opereren als hun grote evenknieën. Met roddel, achterklap, intriges, list en bedrog. Of kunnen we hieruit concluderen dat de mens in de basis altijd kleuter blijft?

Hej hej?

Geen opmerkingen: