maandag 20 maart 2017

Plog 752 - Vandaag was mijn tochus aan de beurt

Plog 752: wat deed ik allemaal op 20 maart 2017?

Goedemorgen. Momentje, ik bliep even mijn boterhammen warm en de week aan. En wh00t: de winter is voorbij!

Tijdens dat symposium van laatst, toen ik ook mijn praatje hield, volgden Sjrd en ik een workshop over sprayen. Je raakt nooit uitgeleerd, immers. Uit onderzoek is gebleken dat veel kinderen helemaal verkeerd sprayen. Ze zitten scheef, ze houden het apparaat niet goed vast of ze bijten op het mondstuk. Waardoor er niet genoeg medicijnen in de longen komen en je dat hele ellendige sprayen dus eigenlijk gewoon voor niks hebt gedaan. Eeuwig zonde! Sindsdien hoor ik dagelijks dat ik wel goed rechtop moet zitten en geen medicijnen in mijn wangen moet opsparen. Fijn joh, zo'n enthousiaste echtgenoot.

Sara heeft een uiterst relaxte pose aangenomen. Dat dat op de bank is, vinden we tegenwoordig allebei normaal. Geloof ik.

Maar ja. Wat is normaal? Wie bepaalt dat? Ja, die heikneuters van de PVV en de VVD hebben er de bek vol van. Maar ik geloof niet dat ik hun standaarden als algemeen goed wil aanvaarden.

Vandaag train ik, onder andere, lekker keihard mijn reet. Jottem.

Ik heb het zo uitgekiend dat ik morgen pas de weekboodschappen hoef te doen. De zaligheid! En om het helemaal dol te maken ga ik nu mijn verstand op nul zetten - en mijn telefoon en de radio uit, vooral dat! - en weer eens een poging tot lezen wagen.

Ach kijk, de olijke hardloper is ook al thuis en heeft het zichzelf wel heel comfortabel gemaakt. Of ik intussen van alles voor hem wil pakken. Tuurlijk joh.

Hier wordt culinair gecreëerd. Dat zie je zo.

Eigenlijk moesten in dit pastagerecht uit de oven spekreepjes, maar die eten we dus niet meer. Ter vervanging sneed ik vegaballetjes klein. Een goed alternatief. Al las ik later in reacties op dit recept (uit de keuken van Pauline) dat het ook met champignons had gekund. Had me óók lekker geleken! Doen we gewoon de volgende keer.

Het kost aardig wat kruim, die hardloophobby.

Hej hej.

1 opmerking:

Karlijn Baert zei

Beste Irene, de PVV heeft zich hard gemaakt voor de vergoeding van Orkambi. Dingen zijn soms niet zoals ze lijken.....
Sara is echt een schatje!