dinsdag 28 maart 2017

Plog 760 - Vergeet rokjesdag. Koopjesdag!

Plog 760: wat deed ik allemaal op 28 maart 2017?

Goedemorgen! Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw, de media toeteren al dagen dat het vandaag dan eindelijk zover is: rokjesdag. Maar daar gaan de media natuurlijk helemaal niet over. De enige die er iets over mocht zeggen, was wijlen Martin Bril. En wat mij betreft heeft hij het hele fenomeen met zich meegenomen het graf in. Dus uit protest scheer ik mijn benen vandaag niet!

Wel eet ik natuurlijk gewoon mijn boterhammen. Er mogen best wat heilige huisjes blijven staan hoor.

Hier ligt er alweer ene in standje smelt. Zalig!

Ik denk dat het vandaag wel tijd is om de winterdekbedden te ontmantelen. We liggen ons allebei een ei uit te zweten 's nachts.

Deze leuke, witte tuniekblouse kocht ik laatst bij de Primark in Nijmegen. Wat een bonus dat ik hem vandaag al aan kan. Met blote voeten in mijn eveneens nieuwe schoenen van de Hema ook nog. En vergeet het niet hè, onder deze zwarte legging tiert het beenhaar welig.

Ober? Doe mij anders twee sneetjes brood met oude kaas en stroop. Bedankt.

Mooi. Dan kan ik nu op pad. Waarheen? Nog geen idee. Maar de kap is open en de wereld ligt aan mijn voeten! Eerst maar eens even al mijn autospulletjes een plekje geven.

Frappant is dat toch. Hoe ik blijf terugkeren naar het dorp dat ik acht jaar geleden met plezier de rug toekeerde. Ach ja, feit blijft dat hier een prettig winkelaanbod is en je je auto nog behoorlijk en gratis kwijt kunt. Daar legt de stad het dan toch tegen af.

Dat leuke nieuwe zonnebrilletje, ook van de Primark? Daar zitten dus vet irritante glazen in! Het was gewoon gevaarlijk om ermee achter het stuur te zitten. Ik ben dus in één streep naar mijn opticien gereden, om eindelijk een zonnebril op sterkte uit te zoeken. Hopelijk is hij snel klaar.

De Blokker alhier gaat sluiten en zodoende heerst er korting. Ik besluit daarom eindelijk tot de aanschaf van twee nieuwe keukenmessen over te gaan. Zo'n perverse prijsprikkel werkt blijkbaar beter dan constant kapotte vingers. De klommelmesjes die ik eerder bij de Action kocht, kosten me eerdaags het leven, of anders op zijn minst een hand. Met deze Messen van Herman moet het vast goed komen.

Het blijkt echt een enorm slagvaardige dag op het gebied van aankopen. Van de week hadden Sjrd en ik het er nog over, dat we voor de zomervakantie eens een fatsoenlijke rugzak aan moesten schaffen. Van Eastpak of zo. Nou, wat denk je? Waar loop ik in de Kruidvat met mijn snufferd tegenaan? Juist. Rugzakken van Eastpak. Voor geen drol. Hup in het mandje ermee dan maar.

Mijn laatste stop is bij de supermarkt. De weekboodschappen passen inderdaad met gemak in mijn kofferbak. Wat een schitterende samenloop van omstandigheden toch.

Doe me dan nu maar een appel, in de zon. Even uitpuffen.

In de keuken (waar anders Irène?!) bereid ik deze op papier super lekkere zomerstamppot. In plaats van zoete aardappelen kocht ik per abuis gewone aardappelen. Dat noemen we dan maar een schoonheidsfoutje. En de erwten had ik eigenlijk ook niet kapot moeten stampen.

Maar voor de rest? Dikke prima! Zelfs aan de smaak van hüttenkäse raak ik onderhand gewend. Ik denk dat de echte vegetariër in mij zich steeds meer gaat roeren. Waar eindigt dit?!

Hej hej.

1 opmerking:

Vnn zei

Gaat de Blokker in M. sluiten?! De horror! Ik wist dat niet! Waarom vertelt niemand mij wat?

Het valt mij op dat jullie de winterdekbedden veel later in het jaar gebruiken en veel eerder in het jaar weer van het bed halen (dan wij). Maar dat komt denk ik omdat wij zonder pyjama slapen en (in ieder geval jij) met een winterjas. Toch ;) ?