donderdag 30 maart 2017

Plog 761 - Onconventioneel in de keuken

Plog 761: wat deed ik allemaal op 30 maart 2017?

Goedemorgen! Het voelt nog een beetje gek hoor, nu mijn beslissing out in the open is. Maar het voelt ook goed. En dat is het belangrijkst.

Maar goed. Pap en mam zijn er weer om zich over het landgoed te ontfermen. Eerst maar eens een plan maken.

Lekker bezig mam. Grijp al die onkruidige fuckers maar bij de kladden en de lurven.

Ik beuk ondertussen allemaal achterstallige conceptplogs in elkaar.

En ik buig me over de champignons. Die gaan in de soep. My first champignonsoep.

Nou plukkers, we kunnen. Komen jullie eten?

Er zijn dagen dat ik schraler lunch, zeg maar. En de soep is ook nog eens prima gelukt. Ik koos op het laatst toch voor de staafmixer. Gepureerde soep vind ik nou eenmaal het lekkerst. En mijn maag wil nog wel eens vervelend reageren op champignons. Hopelijk ben ik dat hiermee voor.

Het is gewoon alwéér weer voor blote voeten. Daar moet ik dan wel naar handelen.

Zo Saar, wat dacht je? Deze border is wel zo spic en span, het zou zonde zijn om er niet in te gaan liggen? Of wilde je even dicht bij je dode broer zijn? Snap ik hoor.

Weet je waar het weer ook om schreeuwt? Een dakloos ritje. Er zit niks anders op. Nog geen idee waarheen. Maar het gaat ook om de reis, niet om de eindbestemming.

In een ultieme poging om meer water te drinken, schafte ik een hippe Dopper aan. Het zou toch moeten lukken om twee van deze flesjes leeg te klokken op een dag? In principe wel. Maar dan moet ik hem wel overal mee naar toe nemen. En dat is precies wat ik vanmiddag dus alvast vergat. Oen.

Paaseitjes. Want waarom niet? Het zou pas ongepast zijn geweest als hier nu pepernoten hadden gelegen.

Ik kook nog steeds vrij onconventioneel hoor. Echte koks zouden me hierom afschieten. Met de pureestamper in de pan met antiaanbaklaag gaan staan prullen. Maar ja. Ik blijf een hobbytut. Nee, dat nog niet eens. Het is pure gemakzucht. Alles wat ik niet vies hoef te maken, hoef ik ook niet schoon te maken en op te ruimen.

We eten vanavond weer die lekkere veganistische toestand, met volkoren pasta. En Heel Veel Cajunkruiden.

De nieuwe plantjes in de voortuin hebben een beetje te lijden onder de aanhoudende droogte. Daar kan ik wel iets aan doen. Komt goed.

En met dit lege doosje Orkambi heb ik het jaar rond geslikt. Een jaar met Orkambi. Wat is het omgevlogen! Wat is er veel veranderd. Ongelooflijk. We gaan het flink vieren de komende dagen. En volgende week mag ik weer op controle. Daarna zal ik ook weer eens een video opnemen. Nu al zin in! *kuch*

Vanavond vier ik alle festiviteiten alvast met een lekker glas aanlengkoffie. Yolo.

Hej hej.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Misschien zijn pepernoten dan ongepast.... ze zijn wel erg lekker!

grijns

Marjan

Vnn zei

Ik wist niet dat mijn invloed zo groot was ;)